Bevar Bopa Plads

Bopa Plads, en af Københavns hyggeligste og mest stemningsfyldte pladser, er truet af Københavns Kommune. (Café Bopa er i den sammenhæng IKKE nedrivningstruet). Kommunen har opsagt en række erhvervslejere på Bopa Plads og vil bl.a. rive bygningen, der huser Café Pixie, ned..
Kommunen ønsker at bruge området til børneinstitutioner. 'Bevar Bopa Plads' er ikke imod flere børneinstitutioner i området. Slet ikke. Faktisk består vi for en stor dels vedkommende af forældre til børn i områdets skoler, fritidshjem, børnehaver og vuggestuer. Men når der skal oprettes nye institutioner, skal det ske med respekt for bymiljøet og i samspil med borgerne. Ikke som en diktat i bedste 60'er byplanlægningsstil.

Bopa Plads har historie, stemning, hygge, har en vigtig social funktion for kvarteret beboere, er helt unik og skal bevares med de bygninger og de rustikke, afslappede og uprætentiøse caféer, der findes på pladsen i dag.

'Bevar Bopa Plads' er startet af borgere i området, der kæmper for at stoppe projektet. Vi skal have politikerne råbt op. Skriv under og støt op om kampen her.