Bankoforeninger skal bestå

Der er lige vedtaget nye rammer for bankospil. Og det får hårde konsekvenser for bankoforeningerne i DK. De nye regler betyder, at bankoforeninger er forpligtede til én af to muligheder. Den ene mulighed er at udlodde 35 procent af salgssummen til godgørende formål. Den anden lyder på at betale 41 procent af bruttoindtægten i afgift til staten.

Det vil i princippet betyde at langt de fleste bankoforeninger rundt om i DK, må lukke.

Og det vil få store konsekvenser for de små lokale samfund, hvor der spilles banko i forsamlingshuse, sportshaller og andre lokaler, hvor bankospil kan afholdes.

Det vil også få store konsekvenser for alle bankospillerne.

Mange af bankospillerne er ældre og enlige mennesker. De bruger bankospillet, som deres sociale netværk. Forsvinder bankospillet, ja så vil mange af disse mennesker, ende med at sidde derhjemme og være meget alene.

Det vil også få store konsekvenser for alle de lokale idrætsforeninger, Rigshospitalets Børneafdeling, Børnecancer og Jul for de enlige og alle de andre som har stor glæde af de midler som bankoforeningerne udlodde af overskuddet, som det har været indtil i dag. Mange af disse bankoforeninger er over 50 år gamle.

Hvorfor er det at det nu skal ødelægges.?

Det må bestemt være fordi, at de kære politikkere, ikke kender til Banko, og foreningernes betydning.

Hvis de kære politikkere, taler med deres mødre eller deres bedsteforældre, har de garanteret spillet banko og vil kunne fortælle om, hvorfor at det er så vigtigt at bevare bankoforeningerne.

Så hjælp din lokale bankoforening med din underskrift.

Og lad bankoforeningerne bestå i mange år fremover.

Gitte Pedersen, Byens Bedste Banko    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Gitte Pedersen, Byens Bedste Banko tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.