Støtte til PPR-psykologers åbne brev til politikerne

Kommentarer

#12007

Jeg skriver under, fordi det er meget meget dyrere for samfundet at skulle rette op på konsekvenserne af al den mistrivsel hos børn og deres familier senere, end det er at prioritere forebyggelse nu. Og naturligvis, fordi vi som samfund er forpligtede til at passe ordentligt på de, som ikke selv kan bestemme over eget liv eller som har særlige behov. Og fordi jeg helt basalt mener, at uden basal trivsel er alt andet ret ligegyldigt... hvem kan lære fagligt stof, og hvem kan blive et velfungerende socialt individ, hvis man ikke selv trives og bliver passet på??? Trivsel over test og fagpriorotering any time!!!

Lalla Wandahl (Hornslet , 2022-08-27)

#12008

Børns trivsel er i sidste ende forudsætningen for hvordan alt andet i samfundet fungerer.

Marie-Louise Christensen (Hvidovre , 2022-08-27)

#12009

Fordi jeg som lærer til fulde deler den alvorlige bekymring, som der gives udtryk for i erklæringen.

Luis Holm (Aarhus, 2022-08-27)

#12010

Fordi jeg er dybt bekymret!

Susanne Gyring Pedersen (Køge , 2022-08-27)

#12013

Jeg arbejder i et specialtilbud for børn med generelle indlæringsvanskeligheder. Jeg kunne ikke være mere enig i de pointer psykologerne beskriver i deres brev. Mere tid det enkelte barn og flere hænder !

Camilla Hangaard (Erslev, 2022-08-27)

#12018

Jeg synes det er et vigtigt område der skal gøres noget ved. Børn skal trives og have gode rammer at lære og udvikle sig i.

Katja Jensen (Nykøbing F , 2022-08-27)

#12023

Jeg er lærer og pædagog i folkeskolen og nægter snart at ville arbejde under disse vilkår.

Lene Christophersen (Roskilde, 2022-08-27)

#12024

Alle børn har ret til en god og tryg barndom/skolegang. Det er et vigtigt fundament for et godt liv

Hanne Ringgaard Jepsen (Mørke, 2022-08-27)

#12025

Mit barn er diagnostiseret med abnorm seperationsangst og som har svært ved at komme i skole pga ondt i maven.

Hanne-Mette Sandstrøm (Frederikssund, 2022-08-27)

#12029

Jeg kan ikke andet!

Marianne Kure (Mesinge, 2022-08-27)

#12034

Jeg skriver under, da jeg selv har en dreng der ikke trives i skole og ikke får den hjælp han har brug for

Tina Silberg (Gadstrup, 2022-08-27)

#12045

Mit hjerte bløder hver dag i mødet med børn der mistrives pga enten for få ressourcer eller i mindre øjne simpelthen fejlplacering.

Vibeke Rasmussen (København V, 2022-08-27)

#12049

Min grund til at skrive under er at min bekymring og oplevelse af nutidens børn og unge fuldstændig stemmer overens med det beskrevne i brevet... Det er noget helt galt og det skal ressourcer til at rette op på det... Er meget bekymret for at den nye generation vil blive meget sårbare overfor stress og psykisk sygdom i mange år frem.

Christina Jaenicke (Skælskør , 2022-08-27)

#12053

Jeg er ansat i PPR og genkender beskrivelserne. Er enig i ønsket om behovet for ændringer

Lena Andreassen (Aalborg , 2022-08-27)

#12057

Jeg mor til to børn som har betalt en dyr pris, og er lærer og har været 9 år i folkeskolen og siden 3,5 år på behandlingsskole og ved hvor hårdt det står til. Både i vuggestuer, børnehaver og skoler.

Gry Kaiser (Kbh. N, 2022-08-27)

#12058

Det er det rigtige at gøre

Anita Ellehammer Nielsen (Holstebro, 2022-08-27)

#12066

Fordi det er så frustrerende at se, hvor mange professionelle, forældre, børn og journalistiske reportager, der i årevis har påpeget problemet med normeringen ect. uden det er lykkedes politikerne at lave reelle forandringer, der før andet end at redde deres egne røve et øjeblik (“hvis vi tvinger alle til at dokumentere en masse unyttigt, kan vi holde os ude af kritikken”-tankegang). Jeg håber oprigtigt på, at det denne gang, i dette år vil være nok til at få penge og planer til området, der giver mening.

Regitze Bryld (Vanløse, 2022-08-27)

#12068

Det er vigtigt at handle nu!

Rikke Sølvsten (Århus+, 2022-08-27)

#12074

Jeg underskriver fordi jeg har tre børn, hvor af de to ældste har brug for ekstra støtte. Den ene har muligvis angst og den har muligvis autisme.

Sarah Dahlkild (Brønshøj, 2022-08-27)

#12075

Fordi jeg som ergoterapeut i PPR kender til udfordringerne.

Mathilde Wiin Larsen (Arden, 2022-08-27)

#12076

Bedre hjælp i kommunerne til psykiske sårbare

Zofiia Magia (Frederiksværk , 2022-08-27)

#12088

Fordi jeg som familiebehandler arbejder dagligt med de beskrevne problemstillinger.

Dorrit Jensen (Holbæk, 2022-08-27)

#12090

Jeg er lærer og ser hvor meget eleverne/børnene lider.

Jesper Jensen (Bagsværd, 2022-08-27)

#12091

Fordi vi som forældre desværre også oplever præcis de samme udfordringer på den skole, som vores børn går på.

Anja Muhlig (København S, 2022-08-27)

#12094

Jeg arbejder dagligt med disse børn/familier

Rikke Juhl (Gørlev, 2022-08-27)

#12096

Jeg skriver under på dette, da jeg i stigende grad oplever problemet med børn i mistrivsel og manglende ressourcer til at arbejde målrettet med dette i mit daglige arbejde som pædagog i en daginstitution.

Anja Christensen (København V, 2022-08-27)

#12100

Jeg oplever det samme i mit virke som lærer.

Mette Sloth Lave (Aarhus, 2022-08-27)

#12101

gennem mange års proffesionel kontakt til børn og unge, ses det tydeligt at stigende mistrivsel ikke forebygges. Dette betyder at flere ikke får den fornødne støtte og hjælp, inden at sociale og psykiske udfordringer har forankret sig til en mere permanent problemstilling. Simpelthen ikke iorden for medarbejdere og børn/ unge - Vi kan ikke være det bekendt!

Christina Nielsen (aalborg, 2022-08-27)

#12118

Både af faglige grunde (har bl.a. arbejdet i folkeskolen) og af personlige grunde (har selv to børn der går i skole).

Louise Lauridsen (Aarhus V, 2022-08-28)

#12119

Jeg ikke kan være mere enig - jeg at ender som børnehaveklasseleder og der er hårdt brug for et par ekstra hænder for at nå rundt om alle børnen

Hanne Dinesen Reber (Daugård, 2022-08-28)

#12122

Jeg er lærer og ser problemerne på tætteste vis hver eneste dag - Vi kan ikke være det bekendt overfor de børn, som ikke trives

Lise Krage (Højbjerg, 2022-08-28)

#12123

Jeg er selv folkeskolelærer, og rammerne for børn og fagpersoner er frygtelige.

Sasja Samsøe (Nærum , 2022-08-28)

#12127

Det er vigtig at børn trives, og det er vigtigt, at der bliver taget hånd om de børn, der mistrives.

Rikke Freiesleben (Kalundborg, 2022-08-28)

#12129

Jeg ved det fordi jeg arbejder i folkeskolen.
Jeg mener også at man skal omtænke de kasser, vi og børnene sidder i.

Det er på tide vi kigger på børnene og undervisningen med nye øjne.

Brug nu den viden der kom under corona. Der var børn der var i mistrivsel. Men der var også børn der normalt er i mistrivsel, som fungerede med en alternativ undervisning. Løft nu hovedet, ryst engang og lad os alle hjælpe med at tænke nye tanker

Betina Drescher (Frederikssund, 2022-08-28)

#12133

Der er for lang ventetid i PPR og psykiatrien.

Per eskildsen (Præstø, 2022-08-28)

#12136

Det vigtigste er at støtte vores næste generation, vores børn, vores fremtid.

Katja Nielsen (Stenløse , 2022-08-28)

#12139

Omsorg, nærvær og tilgængelige voksne er altafgørende for vuggestuebørns trivsel og udvikling. Dette hænger ikke sammen med en normering, der hedder 2 voksne til 13 børn hver dag fra kl. 12😥

Anette Andersen (Roskilde, 2022-08-28)

#12141

Jeg har set på tætteste hold, hvordan mistrivsel og øget pres, kan ødelægge børn og kaste forældre ud i krise.
Jeg har desuden selv haft brug for PPR da min søn havde brug for skoleudsættelse.

Mette Søndergaard (Glostrup , 2022-08-28)

#12146

Jeg oplever i min dagligdag, at rigtig mange børn har det svært.
Jeg har lige flyttet min datter til en anden skole, fordi antallet af børn i klassen, det havde det svært var for højt. Og de fik ikke den hjælp og støtte de havde brug for, for at kunne fungere i klasserummet.

Iben Sofie Petersen (Roskilde, 2022-08-28)

#12150

Fordi jeg er enig i budskabet

Merete Fenger (Silkeborg, 2022-08-28)

#12151

Fordi vi selv er igang med PPR på vores mellemste søn og det er en vigtig proces, som ikke bliver mødt af alle parter.

Stine Haurballe Habekost (Odense, 2022-08-28)

#12154

Det er vigtigt at råbe vores politikere op. Det er første gang PPR i det omfang er gået ud med så stærk en melding. Det er der en klar grund til. Vi ser det behovet i børnehaver og skoler.

Jette Rickens Hannibal Henriksen (6100 Haderslev, 2022-08-28)

#12157

Jeg oplever lignende problemer og vanskeligheder i omkring børn og unge i mit arbejde som lærer.

Helle Fussinger (Tappernøje, 2022-08-28)

#12159

Jeg er PPR- konsulent og kan genkende hvert et ord der står i dette brev.

Karen Paludan (Kbh k, 2022-08-28)

#12162

Fordi jeg som pædagog i dagtilbud er skræmmende enig!

Majbrit Hørsted (Randers, 2022-08-28)

#12163

Jeg er lærer og står hver dag i det morads som folkeskolereformen satte igang…

Helle Haulund Sørensen (Lystrup, 2022-08-28)

#12165

Jeg bakker fuldt op om opråbet fra PPR og psykologerne. Det er tid til handling, flere ressourcer til vores daginstitutioner og folkeskoler. Vores institutioner er i dag ikke på børnenes præmisser og understøtte ikke børnenes udvikling og trivsel tilstrækkeligt. Det er ikke et arbejdsmiljø vi vil tilbyde voksne, så hvorfor er det okay at tilbyde børn. Det hamrende alvorligt og gør vi ikke noget bliver det flugten fra folkeskolen.

Pernille van Kleef (Roskilde, 2022-08-28)

#12166

Jeg er lærer og oplever konstant at forringelser i forberedelse, inklusionsopgaver der ikke kan klares med normeringen og penge der ikke følger med til opgaven, har forringet elevernes trivsel i dagligdagen.

Bente Annette Hansen (Juelsminde, 2022-08-28)

#12168

Jeg ønsker langt bedre vilkår og støtte til børn med specielle vanskeligheder i skoleregi.

Charlotte Barfod (Vejby, 2022-08-28)

#12170

Jeg har som forælder selv kæmpet for min datters trivsel og måtte ty til det private, da den lokale folkeskole på ingen måde formåede at tilbyde den fornødne støtte og hjælp.

Gitte Berg (Sorø, 2022-08-28)

#12172

Børn er det vigtigste at passe på i den her verden og derned vores fremtid.

Christina Danielsen (Randers , 2022-08-28)

#12174

Jeg selv har to special børn som kun trives grundet plads i specialklasserne.

Haidi Larsen (Aalborg SØ, 2022-08-28)

#12180

Tine Mølgaard og Tori Ladegaard Jensen så fint beskriver, hvordan også jeg oplever situationen. Jeg er privat praktiserende psykolog og jeg møder børnene og deres forældre, der søger privathjælp i afmagt, fordi de ønsker der skal ske noget. Men også jeg kan som PPR psykologerne forsøge at støtte dem i at navigere bedst muligt i et usundt miljø. Værst af alt sidder jeg med børnene, når de er blevet voksne. Og med den konsekvens for manglende trivsel en barndom i et usundt system skaber. Og med de psykiske lidelser det udvikler som angst, depression, udbrændthed og mest af alt tillært hjælpeløshed og lavt selvværd. Og langt det meste af denne livslange mistrivsel og udvikling af psykisk sygdom kan undgåes ved at komme godt fra starten. At have en opvækst i 360grd sundt miljø.

Stine Marie Grome-Hansen (Viborg, 2022-08-28)

#12185

Jeg er uddannet pædagog og er I flexjob grundet jeg har aspergers og adhd samt kronisk stress grundet livslang belastning reaktion og mobning selv. Jeg er helt enig i det billede ppr sætter op vi ser ofte 4 til 5 børn pr klasse i mistrivsel men har ikke ressourcer til det ofte kræver mandsopdækning.

Janni Elena Bøgh (Brøndby, 2022-08-28)

#12188

Jeg skriver under fordi jeg både er lærer samt forælder til et barn med diagnose. Jeg har problemerne tæt på og kan se en stigende frustration hos kollegerne og hos disse en stigende mistillid til systemet.

Anne Marie Tidemand (Farum, 2022-08-28)

#12190

Jeg er lærer og oplever selv problematikken

Jeannette Drastrup (Støvring, 2022-08-28)

#12191

Jeg har selv 2 børn som er tabt i systemet.

Anika Elvang (Fensmark, 2022-08-28)

#12192

jeg mener, børns trivsel er vigtig både. Der skal tages hånd om alle børn uanset hvilke behov, de har.

Niki Sofie Glue Larsen (Kastrup, 2022-08-28)

#12196

Det er vigtig at vi tager mistrivsel alvorligt

Maren Else T Vinther (Skive, 2022-08-28)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...