Støtte til PPR-psykologers åbne brev til politikerne
Kommentarer
#11405
Jeg oplever hvor presset vores system er og hvor frygtelig frustrerende det er for forældre til børn der har brug for hjælp men ikke kan få det.Anne Kryger Cordes (Langå, 2022-08-26)
#11406
Det er vigtigt . At Pædagogerne og Lærene får lov til være ,den helt almindelige faglige i børnenes liv.Samt får ro til at fordybe sig sammen med børnene.Benny Larsen (Vallensbæk Strand, 2022-08-26)
#11410
Jeg er HELT ENIGJette Vind (Fredensborg, 2022-08-26)
#11416
Jeg er lærer i folkeskolen, og står i disse stor stor problemstillinger hver dag, hvor børn som har brug for et andet tilbud, bare bliver sat i en almindelig klasse - som ikke kan løfte behovet.Amalie Wichmann (Ålsgårde, 2022-08-26)
#11419
Sagsbehandlingerne er alt alt for langsomme og børn, familier, personale bliver slidt i relationerne og trivslen imensBodil Dehli (Gladsaxe, 2022-08-26)
#11424
Det er min dagligdag som pædagog i en vuggestue de beskriver. Så godt som hver dag går jeg hjem med en viden om at jeg kunne have gjort en forskel i et presset barns stressede hverdag, uden at have midlerne til det. Sjældent noget grelt. En lidt for kort trøst til et barn der har det svært, et “jeg ved det godt, jeg skal bare lige… “, til et barn der er ved at gå i opløsning. Alt sammen pga for mange børn, for få voksne, for meget larm, for mange krav og for mange skemaer. Dette er medvirkende til at mange børn går glip af en mulighed for at udvikle færdigheder, som gør dem i stand til at passe ind i “kassen”, i deres skoleliv, såvel som i deres privatliv. Jeg ønsker noget bedre for de børn vi er sat til at passe på.Anja Knudsen (Taastrup, 2022-08-26)
#11426
Jeg har flere gange i mine børns opvækst oplevet svigt grundet manglende personale og underbemanding!Sidsel Lemvig Glimberg (Søborg, 2022-08-26)
#11428
Jeg selv er lærer og synes det vi kan tilbyde de udfordrede elever er alt for ringe. Det går ud over dem, deres familier, deres klassekammerater og os - deres lærere. Det kan i sidste evne blive rigtig dyrt for samfundet - sygemeldte børn, forældre og lærere. For nogens vedkommende er konsekvenserne så store, at de vil være ramt af dette resten af deres liv. Jeg er mor til en søn på 22, der en stor del af sin folkeskoletid ikke havde det rigtige tilbud. Det kostede et dyrt på familiekontoen - drepession, angst, skilsmisse, adskillige sygemeldinger osv.Charlotte Rosenkvist (Gefser, 2022-08-26)
#11429
Der skal ske et paradigmeskift nu! Børns trivsel sikrer vores fremtid!Katja Ivesøe (Odder , 2022-08-26)
#11434
Jeg skriver under, fordi jeg genkender det beskrevne fra mit job som lærer. Jeg har forladt folkeskolen og lærergerningen af samme årsager.Ulla Christine Gjede (Børkop, 2022-08-26)
#11436
Børnene er vores fremtid og det er vigtigt at vi passer på dem. Alle børn og unge skal understøttes i en god hverdag. Jeg kender selv til at have det svært i folkeskolen, da jeg selv gik der. Derudover skriver jeg under på dette, da tiltagende i min optik virker utrolig relevant. Der skal gøres noget.Anne Sophie List (Odense , 2022-08-26)
#11439
Jeg så ofte står i denne problematik i mit daglige virke som folkeskolelærer, hvor jeg gang på gang frustreres over, hvor svært det er at hjælpeLilian Hansen (Ringsted, 2022-08-26)
#11442
Det er så sandtHenning Jørgensen (Brønderslev, 2022-08-26)
#11444
Det er så rigtigt. Og vi har selv mærket det på vores egen datter, som gik ned med stress i børnehaven.Annika Pedersen (Vestbjerg , 2022-08-26)
#11449
Udsatte børn og unge " skoldes"Jan Rasmussen (Slangerup, 2022-08-26)
#11450
Jeg arbejder som pædagog og har gjort det i 35 år. Jeg er fuldstændig enig i, at det er hverdagen i daginstitutionerne, der præger børns udvikling negativt. Vi vil så gerne favne og støtte op om alle børn på alle planer af deres udvikling - sprog, grov- og finmotorik, sansemotorik osv. Men mange dage når vi kun det halve eller en tredjedel af det vigtige pædagogiske arbejde og af den vigtige kontakt og det vigtige nærvær med det enkelte barn. Hvorfor? Fordi der er for mange børn til for få vokse - så enkelt er det.Mette Kristensen (Slagelse+, 2022-08-26)
#11452
Danmarks børn mistrivesConnie Bronnee (Kr Såby , 2022-08-26)
#11453
Jeg oplever flere og flere unge der mistrives.Mette Hollesen (Hornslet, 2022-08-26)
#11455
Som psykolog i Børne- og Ungdomspsykiatrien (og som mor til 2 skolebørn) er jeg dybt bekymret over, hvordan de aktuelle begrænsede ressourcer i folkeskole og daginstitutioner øger børns mistrivsel og risiko for udvikling af alvorlige psykiske lidelser.Tina Løvheim (Værløse, 2022-08-26)
#11459
Jeg er lærer på mellemtrinnet og i udskolingen og JA der er mange der har brug for ekstra støtte.Charlotte Steenkjær (Holstebro , 2022-08-26)
#11461
Jeg skriver under fordi jeg synes vores psykiske trivsel burde tages lige så alvorligt som den fysiske.Hannah Christensen (Haslev, 2022-08-26)
#11462
Jeg skriver under fordi jeg som psykolog i børne og ungdomspsykiatrien længe har set at børn mistrives som aldrig før. Og vi skal hjælpe dem hurtigere og bedre. Der må ikke gå så lang tid før børn med specielle behov for et tilbud. Det gør at deres mistrivsel øges og de mister mange værdifulde udviklings år.Louise Anker Petersen (Valby, 2022-08-26)
#11471
Jeg har selv et barn der mistrives i skolen (9. klasse) Jeg har råbt op SÅ længe (Ca 2 år) og med udmattende kampe, været gennem adskillige instanser med min datter og hver gang endt tilbage til nulpunktet! Min datter er meget tæt på at være tabt mellem stolene nu. Min. 2 års ventetid på skolepsykolog og stadig for ung til en kommunal psykolog..Lone Jarrels (Viborg, 2022-08-26)
#11474
Fordi vores børns trivsel, relationer, og sunde helhedsorienterede opvækst er vigtig!Pernille Simmelsgaard (Farum, 2022-08-26)
#11476
Jeg bakker op!!!Kit Cardel (Hvidovre, 2022-08-26)
#11481
Det er vigtigtHeidi Hasfeldt Larsen (Frederiksund, 2022-08-26)
#11485
Jeg skriver under fordi jeg hver uge i mit arbejde som neuropsykolog støder på børn og unge, der ikke har fået den nødvendige støtte i skoler eller daginstitutioner.Mille Thastum (Lystrup, 2022-08-26)
#11486
Jeg skriver under fordi, systemet svigter de børn, som trænger til en hjælpende hånd. Fordi behandlingstiderne i kommunen og i Børne psykiatrien er alt for lang og tung. Børn som har det svært bliver syltet og svigtet af et system, hvor de stærkeste og mest ressourcestærke forældre får hjælp via brugerbetaling og de svageste mister deres rettigheder. Ikke fair for nogle af børnene - uagtet om de er af middel- eller velhavende forældre eller hvis de tilhører den laveste sociale klasse. På tide der sker noget!Cheri-Ann Lykkegaard Bergø (Skævinge , 2022-08-26)
#11487
Jeg er pædagog og er meget enig i at der mangler hænder og tid til de kære børn og ungeSanne Hennings (Bygmarken 9, 2022-08-26)
#11492
Jeg arbejder i folkeskolen og ser, nu på 8. år, hvordan mange børn mistrives. Det er smerteligt at være vidne til, at vores børn mister mange uvurderlige børneår.PPR-psykologerne har min fulde støtte!
Heidi Busk (Rødovre, 2022-08-26)
#11498
Jeg er lærer på en specialskole, og kender det fra min hverdag.Mette Wolter (Ry, 2022-08-26)
#11499
Jeg er meget enig i det der bliver skrevet teksten. Arbejder selv inde på området og ser selv udfordringer hver dag.Sara Holst (København, 2022-08-26)
#11502
Som pædagog dagligt er vidne til forholdene i daginstitutionerTilde Vibe (Måløv, 2022-08-26)
#11504
Jeg er pædagog og har arbejdet en del år med børn og unge med massiv skoleværring, mistrivsel, og psykiske lidelser grundet heraf. Det er skræmmende at vi i et land som Danmark sparre midler på grundstenene i vores samfund, manglende omsorg som starter for de allermindste. Børn lærer at tilpasse sig og overleve selv virkelig dårlige forhold, lige indtil de ikke gør længere, så falder de hård og dyrt! Forbyg nu før vi taber endnu flere!Julie Fonvig (Løgstrup, 2022-08-26)
#11505
Det er på høje tid at der bliver givet flere resourcer til dette område, vi er ved at tabe en stor del af børn og unge, som uden fornøden hjælp ender i psykiatrien, hvor der også manglerRuth Simonsen (Fredensborg, 2022-08-26)
#11507
Jeg arbejder i PPR og er helt enig.Ida Boisen (Århus, 2022-08-26)
#11510
Jeg er folkeskolelærer. Det gør min mulighed for at hjælpe mine elever i deres trivsel meget mere optimalt!Christina Lassen (København NV, 2022-08-26)
#11515
Vi kan ikke være andet bekendt overfor de børn og familier, der blivertabt i et system, som ikke fungerer. Alle børn har ret til et godt børneliv - og det er os voksne, der har ansvaret for at skabe rammerne til det - men det kræver, at de voksne også har rammerne til at hjælpe børnene.
Anne Mette Nepper Wiberg (Aalborg Øst, 2022-08-26)
#11519
Fordi jeg er lærer og møder problematikken hver dag! Og fordi vi burde have verdens bedste grundskole.Nina Løbner-Olesen (Lyngby, 2022-08-26)
#11521
Jeg skriver under fordi jeg som pædagog studerende hver dag kan se børn der mistrives. Min ældste barn er over 30 år og jeg kan se en eksplosiv stigning i denne periode, vi presser børn, forældre og personale helt urimeligt hårdt, i jagten på den perfekte samfundsborger. Når de så har brug for hjælp så svigter vi som samfund, for det må ikke koste noget at hjælpe. Forebyggelse som før var en dyd, er helt yt. Politikere i har en opgave tag den nu på jer.Tine Jensen (Assens, 2022-08-26)
#11522
Fordi den danske folkeskole trænger til et løft og flere ressoucer. Mindre kasse-tænkning, se på det enkelte barn. Et ønske - Psykologi fra 1. Klasse, ja tak 👆 klæd børnene på, til også at kunne hjælpe sig selv.For lange ventelister på børn, der har brug for hjælp - min søn er en af dem. 6 mdr efter indstilling til PPR og børne psyk. Er der stadig ikke sket noget.
Heidi Juul (Stenstrup , 2022-08-26)
#11529
Jeg støtter forslaget. Der er ikke lærere/pædagoger nok til at rumme ganske almindelige børn, der blot har behov for lidt ekstra hjælp til det faglige og til at holde fokus, og så er der slet ikke plads til de børn der har særlige behov, men som er for gode til specialtilbud. Der er masser af dejlige børn, der bliver tabt mellem to stole, og det går ud over den enkeltes trivsel men også klassens trivsel og lærernes trivsel.De store klasser med alt for mange elever i hver klasse, forværre blot trivslen for hele klassen
Birgit Holm Kock (Herlev, 2022-08-26)
#11532
Jeg kan kun genkende det meste fra mit job som lærer.Dorte Meldgaard (Frederiksberg, 2022-08-26)
#11548
Jeg arbejder for lærernes arbejdsvilkår, så de kan lykkes i dagligdagen med deres elever. Jeres åbne brev rammer ind vores ønske om at kunne møde alle elever.Sonja Hesselager (Roskilde, 2022-08-26)
#11551
Det er SÅ sandt og SÅ bekymrende. Som lærer og småbørnsforælder er jeg vidne på 1.parket.Marianne Simonsen (Dragør, 2022-08-26)
#11554
Fordi jeg møder dette enorme svigt hver dag, i børn der ikke trives, der ikke bliver mødt af voksne med overskud og udannelse til at varetage den store opgave det er, at UDVIKLE vores børn og unge. Børn og unge er mennesker der har brug for tillid, tryghed og tid til at vokse sig stærke for at danne mod og kærlighed til livet og hinanden.Anita Bækkel (Frederikssund, 2022-08-26)
#11555
Mit eget barn har haft så grotesk en børnehave- og skolegang, der har ødelagt ham og ikke grebet ham i tide.Jeg er desuden selv og lærer og oplever det dagligt. Mit hjerte er gået i tusind stykker.
Anne Munck Schütze (Fredensborg, 2022-08-26)
#11562
Folkeskolen er noget være møg og det går ud over børns liv, og jeg ved det for det skete til mig og mine vennerViktoria Stephensen (Alsted, 2022-08-26)
#11563
Jeg skriver under fordi det er så sindssygt vigtigt for vores fremtidige samfund og vi har ladet stå til og forringet vilkårene for de vigtigste (børnene og deres voksne omkring dem) i alt for mange år😢Marie Marie (Svendborg, 2022-08-26)
#11564
Min barn har brug for hjælp, men vi kan ingen få.Trine Christensen (Randers+, 2022-08-26)
#11566
Det er så ulykkeligt, at alt for mange børn oplever mistrivsel, grænsende til omsorgssvigt, i både skole og dagsinstitutioner.Og så uforståeligt, at der ikke er sat en massiv indsats ind politisk for at hjælpe børnene til det der bør være en god barndom.
Marianne Petersen (Skanderborg, 2022-08-26)
#11572
Fordi psykiatrien, generelt er et område, som ikke bliver prioriteret, eller brugt nødvendige ressourcer på. Faglige udfordringer, grundet manglende ressourcer,.. Rigtig mange syge, får ikke den nødvendige ressource behandling,. De er ikke færdig behandlet, når de forlader et eventuelt behandlingsforløb, der bliver ikke fuldt op på deres videre forløb, med andre ord, de er overladt til dem selv, grundet manglende ressourcer.. Så sørgeligt, at der ikke bliver lyttet til de faglige kompetente, som ved hvad der skal til.. For at gøre det lettere, at have psykiske udfordringer.Toni Aksel Vestergaard (Aalborg, 2022-08-26)
#11575
Det et vigtigt!!!Janne Kastrup Johansen (Vivild, 2022-08-26)
#11576
Mit barn har oplevet konsekvensen i form af en manglende rummelighed og ingen støtte i folkeskolenIda Hermansen (Aabenraa, 2022-08-26)
#11577
Jeg er mor og uddannet pædagogCilla Taylor (København K, 2022-08-26)
#11587
Min datter gik ned med stress, fordi arbejdspresset var alt for voldsomt.Kurt Jeppesen (Skælskør, 2022-08-26)
#11591
Jeg støtter PPR-psykologernes opråb.Barbara Juul (Kbh, 2022-08-26)
#11592
Jeg har oplevet de beskrevne forhold og hvad det har gjort ved vores børn.Annemette Hansen (Skanderborg, 2022-08-26)