Støtte til PPR-psykologers åbne brev til politikerne
Kommentarer
#11211
Min kone og søn står til udredning ved det offentlige. Med over et års ventetid.. fra første møde til reel handling går der næsten to år for mit sønPeter Brask (Hinnerup, 2022-08-26)
#11220
Jeg synes forholdene i dag er helt groteske og fordi jeg mener den psykiske sundhed er noget af det vigtigste i verden.Mia Toft (Suldrup, 2022-08-26)
#11221
Det er vigtigt!Anja Havskjær (Rødovre, 2022-08-26)
#11222
Jeg selv har et barn som mistrives i folkeskolen og PPR har gjort hvad de kunne.Nicoline Glavind (8940, 2022-08-26)
#11223
Vi som familie selv oplever dette da vi også har 2 børn i systemet. Børnene mistrives i et system hvor der hverken er handling eller ressourcer til at gøre noget for børnene. Der afholdes en masse møder men der bliver ikke fulgt op noget. Og kommunen høre man ikke noget fra. Vi som familie har selv måtte betale behandling af vores børn for at gøre noget.Susanne Holmgaard Andersen (Årslev, 2022-08-26)
#11224
Vi ser en ung generation nu, som er i alvorlig mistrivsel og med megen psykisk sygdom og dermed ikke matcher arbejdssamfundets krav. Det skaber margenilesering.En ny generation er i deres børneår nu, og hvis ikke vilkårene for dem sammen med deres fagprofessionelle ændres og bedres markant, undermineres samfundsøkonomien og menneskers livsduelighed yderligere. Arbejder selv i socialpædagogisk regi.
Dorte Asmussen (Holstebro, 2022-08-26)
#11225
Jeg er lærer og kam fuldstændigt bakke op om at der er høj mistrivsel hos børn og unge i skolen. Det er ikke kun inklusionsbørnene men også de, med gode forudsætninger som mistrives.Indfør specialklasserne, få de børn som burde have andre tilbud ud af folkeskolen så vi igen kan tilbyde en god skole til alle de andre børn.
Jeg er for inklusion -HVIS der følger ressourcer med. Som vi kører inklusion nu er der ikke tale om inklusion men i stedet en spareøvelse camoufleret som inklusion. Det er synd for de børn med særlige behov og synd for alle de andre børn det går ud over når børn med særlige behov ikke mødes der hvor de er.
Maria Vestergaard (Tappernøje , 2022-08-26)
#11226
Hørt!Katrine Gajhede (Silkeborg, 2022-08-26)
#11232
Jeg er meget enig og har et barn (autist) i præcis den beskrevne situationMia Madsen (Svebølle, 2022-08-26)
#11238
Vores børn og unge er vores største ressourceNielsen Vibeke (5620 Glamsbjerg, 2022-08-26)
#11241
Jeg synes vores daginsitutioner og skoler. Er så pressede at det ikke er rimeligt for hverken børn eller voksne. Passer mine børn hjemme og overvejer også at hjemmeskole fordi jeg oplever at skolen har svært ved at ændre på den dårlige trivsel der er i klassen.Line Bredal (Hirtshals, 2022-08-26)
#11244
Jeg skriver under, fordi jeg som socialrådgiver på børnehandicapområdet hver dag oplever stigningen af børn der mistrives, grundet de rammer de har i skolen. Jeg oplever samarbejdspartnere på skoler og ved PPR, der ligesom mig og min kolleger, må brændslukke i hast fremfor at forebygge med samarbejde for at skabe fagligt funderede forandringer.Annemette Andersen (Helsinge, 2022-08-26)
#11245
Jeg har selv en dreng med autisme og kender til systemet af den grundVivi Pedersen (Tranbjerg, 2022-08-26)
#11246
Det er på tide, at folk i maskinrummet får taletid og deres tale bliver taget til eftertragrningGitte Strandgaard (Malling, 2022-08-26)
#11247
Det gør ondt både som forælder og pædagog, at være en dem af en verden, hvor der ikke er nok tid og nok hænder, men alle de bedste intentioner.Katrine Avlund-Strand (Fuglebjerg, 2022-08-26)
#11249
Jeg skriver under på dette brev, da jeg selv har en 3 årig (snart 4) i børnehave. Om det er en fase eller begyndende symptomer, vides ikke, men han er begyndt at udvise atypisk og destruktiv adfærd..Sissel Østergaard (Viby Sjælland, 2022-08-26)
#11256
Jeg skriver under, fordi jeg arbejder med sårbare unge og ved, hvor uhyggelig svært det er at få den rette hjælp i tide i psykiatrien. Problemerne er kun blevet større i de seks år, jeg har siddet i mit nuværende job.Katja Skjoldborg Hansen (Jyllinge, 2022-08-26)
#11258
Jeg er pædagog i daginstitution og selv har oplevet hvordan forholdene /normeringen har påvirket børnene i negativ retning siden jeg blev uddannet i år 2000. Der ud over er jeg forælder til børn , som har gået i folkeskolen og her har jeg oplevet mit barns mistrives i folkeskolen med lærere, der var frustrerende over klasse størrelse og sammensætning. Samt "inklusion" af børn uden medfølgende ressourcer hvilket gjorde det urimeligt både for de børn der havde brug for hjælpen og derfor reagerede samt de andre børn i klassen det kom til at gå ud over!!!Lena Poulsen (Hundested, 2022-08-26)
#11262
Fordi det er det vigtigste jeg nogensinde har skrevet under på.Børn er uskyldige og det er de voksnes ansvar at skabe gode og trygge rammer for dem. Det her emne gør så ondt i maven på alle os voksne, der selv har børn, store som små... Men tænk på hvor ondt i maven børnene har!!! Det er simpelthen en katastrofe. Det er nemt for politikerne at komme bagefter og sige at det må vi også gøre noget ved.. jeg tænker at det er magtmisbrug, når voksne skyder børns mistrivsel fra sig.. den behandling ville ingen voksne mennesker jo finde sig i, men børnene, ja.. de har desværre ikke noget valg, da de er 100% afhængige af de voksnes valg for dem.
Mirja Ruben (Odense , 2022-08-26)
#11272
Jeg selv er underviser og vil mine elever den bedste hjælp de overhovedet kan få. Vi mangler hænder og professionel hjælp til rigtig mange børn. Ventetiden er flere årNanna Noe Weis (Holstebro, 2022-08-26)
#11274
Vi står selv i en situation, hvor vores barn ikke trives i folkeskolen. Vi er netop igang med en udredning, men det er en langsommelig proces, som er nedslidende for både vores barn og os forældre.Charlotte Kyed Christensen (Fredericia, 2022-08-26)
#11282
Det er virkelig behov på den enkelte skoler. Børnene er presset, flere udvikler angst for at komme i skole. Derudover er der oftest kun tildelt et vis del timer til enkelte elev, hvorefter man bliver nødt til bruge sin egen sundhedsforsikring, idet der ikke er flere resoucer .Ulla Hansen (Randers, 2022-08-26)
#11283
Støtter fuldt ud jeres tiltag og pointer. TakJan Olsen (Ganløse, 2022-08-26)
#11284
Jeg har selv 2 nu store børn... Voksne... Som selv var i mistrivsel og blev sent udredt. De ville have haft det bedre hvis de var blevet set.Mette Studsgaard (Sunds, 2022-08-26)
#11293
Det er en skændsel at børn og unge i højere grad mistrives i Folkeskolen SAMT at det tager urimeligt lang tid at fåden hjælp og støtte, der er behov for. Det slider børn, lærere, pædagoger og forædte op
Marianne Videbæk (Hundslund, 2022-08-26)
#11295
Da vores datter selv har været igennem et meget slemt skoleværings forløbNovi Lene Andersen (Ballerup, 2022-08-26)
#11298
Jeg selv har et barn med ADHD. Og vente tiden er lang når man ventet på hjælpMonica Rosenmejer (Espergærde, 2022-08-26)
#11299
Fordi det er af kæmpe stor betydning for vores børns fremtid, læring og trivsel!Kristine Skov Kloppenborg (8541 Skødstrup , 2022-08-26)
#11302
Jeg har kender til problematikken blandt lærerne og er så ked af de dårlige vilkår børn i dag skal vokse op ihelene karkov (Lunderskov+, 2022-08-26)
#11315
Jeg er selv lærer i en folkeskole.Pia Marie Jensen (Viborg , 2022-08-26)
#11316
Fordi min datter fortjener bedre end de vilkår hun møder i dag.Nathalie Skougaard (Nivå, 2022-08-26)
#11317
Jeg har oplevet det på tætteste hold at føle med mit barn/børn at der ikke blev lyttet til os som forældre når vores barn ikke har kunnet være i rammerne i daginstitution/skolen og når de derved har udvist mistrivsel/skolevægring.Hanne Sørensen (Horsens, 2022-08-26)
#11322
Vi har selv været ramt af detteCecilie Schæffer (København, 2022-08-26)
#11323
Jeg er souschef i en daginstitution og ser dagligt hvad manglende hænder, for store børnegrupper på for lidt plads og støj gør ved børnenes trivsel og udvikling.Birthe Arnløv Jensen (Kolind, 2022-08-26)
#11326
Fordi jeg har en datter der lige er startet i 0 klasse med et ønske om mange gode år i skolen med trivsel og læring. Og ønsker det samme for hendes klasse kammeraterTrine Christensen (Støvring , 2022-08-26)
#11328
Jeg selv har børn og til dagligt arbejder med børn og ungeHelene Nielsen (Risskov, 2022-08-26)
#11329
Jeg arbejder inden for området og kan se, hvordan mistrivsel hos børn bliver værre og værreBritta Bergen (Esbjerg , 2022-08-26)
#11336
Jeg er enig i budskabet.Pernille Storm Hejl (Svendborg, 2022-08-26)
#11337
Vores børn skal trivesAndrea HEINESEN (Hillerød, 2022-08-26)
#11338
Det er så super vigtigt et arbejde, de hjælper så mange. Helt fantastiskLiselotte Jensen (Nørresundby , 2022-08-26)
#11339
Jeg skriver under fordi at vi som voksne skal tale for vores børn. Vores fremtid og deres. Ingen får noget ud af mistrivsel om det er lære eller børn.Jeanet Tvede (Silkeborg, 2022-08-26)
#11346
Jeg skriver under fordi jeg er lærer og arbejder med børn med skoleværing og som ikke forbinder deres skoletid med noget rart og opbyggeligtLaura Holm (København , 2022-08-26)
#11347
Mia Storch PaulsenMia Storch Paulsen (Virum, 2022-08-26)
#11350
Ungdommen er vores alles fremtid.Linda Gonzalez (Hundested, 2022-08-26)
#11355
Jeg er mor til en dreng på 3 år, derudover er jeg pædagog i en daginstitution. Det føles meget ambivalent at skulle aflevere min egen søn hver dag, til rammer jeg ved der ikke kan give den kvalitet et børneliv fortjener, og det er trods omsorgsfulde og dygtige, dedikerede pædagoger, for derefter selv at tage afsted og løbe alt for hurtigt for at prøve at skabe selvsamme rammer for andre folks børn. INGEN vinder noget på det her, og de største tabere er dem der ingen stemmeret har før de alligevel er 18 og har tabt på det vores “velfærds”-samfund har sat for dem. Det er ikke okay! Men at prøve at råbe politikere op føles som at råbe under vand. Ingen gør en reel indsats fordi alt handler om at skabe resultater indenfor 4 år. Men lige nu vil de langsigtet resultater af de her rammer vise sig som en generation der ikke er blevet set af en voksen.Amalie Amalie Knigge Thøfner (Valby, 2022-08-26)
#11356
Det er det eneste rigtige at gøre.Mette Barrett Fink (Taastrup, 2022-08-26)
#11362
Jeg arbejder som socialrådgiver med børn og unge, og ser hver dag hvor mange børn og unge der kommer i mere og mere mistrivsel, og hvor få varme hænder der er til at hjælpe dem i trivsel igen.Charlotte Carlsen (København, 2022-08-26)
#11368
Jeg er forældre og ønsker bedre vilkår for mine børnIsabella Arvidsen (Jyllinge , 2022-08-26)
#11370
Selv kender adskillige børn og unge med psykiske lidelser/ udfordringer, som burde få meget mere hjælpOg man kan slet ikke komme igennem til PPR, totalt overbelastet i min erfaring.
Ida Lorenzen (Valby, 2022-08-26)
#11373
Jeg er mor til en nyuddannet skolelærer, som allerede efter 1 1/2 år gik ned med stress i afmagt over ikke at slå til som person og lærer overfor de daglige udfordringer som de står overfor. Tiderne har budt på massive nedskæringer og det er børnene der betaler den største pris - så sørgeligt…Belinda Andreasen (Greve, 2022-08-26)
#11374
Jeg skriver under fordi jeg både som mor og som ansat i børne- og ungdomspsykiatrien, ser de samme udfordringer og deler den samme bekymring.Susanne Nexø (Albertslund, 2022-08-26)
#11377
Det er af meget stor vigtighed, at der ændres kurs. Brevet rammer "sømmet på hovedet".Anders Jensen (Bryrup, 2022-08-26)
#11380
Min mand og jeg kæmpede 6 år for at få ppr til og ville henvis vores søn til psykiatrien og har i dag diagnoser som autisme, ADD og TouretteRebecca Kidmose (Kjellerup , 2022-08-26)
#11383
St forholdene i danske daginstitution er offentlig omsorgssvigt - små børn der græder fordi de er trætte men der ikke hænder til at putte dem, de er sultne fordi der ikke er nok mad ( desværre et helt reelt problem), der er ikke hænder til trøst og omsorg.Børnene møder voksne der er stressende og korte for hovedet.
Er selv pædagog men kan på ingen måde holde ud at være en del af det offentlige omsorgssvigt
Sarah Storgaard (Fredensborg , 2022-08-26)
#11392
Jeg er enig.Zita Montoume' (Brøndby, 2022-08-26)
#11400
Det er på tide, at der gøres ved et skolesystem der gør, at mange børn og unge mistrives.Ja, og fordi jeg selv har to børn, som begge har haft og har behov for hjælp fea PPR, og det er en meget langsom proces, som absolut ikke gavner børnenes trivsel eller læring - tvært imod.
Hanne Bentzen (Silkeborg, 2022-08-26)