Støtte til PPR-psykologers åbne brev til politikerne

Kommentarer

#10605

Det er vigtigt, at vi sikrer ordentlige vilkår for børn og unge i institutioner og skoler, så de trives.
Ordentlige vilkår er god tid, og nærvær. Det sker gennem nok lærere og pædagoger til alle.

Det vil på sigt også være rigtig gavnligt nationaløkonomisk, hvis man har behov for et økonomisk argument.

Maria Junghans (Gudme, 2022-08-25)

#10614

Børn mangler dygtige voksne omkring sig og børnene er mistrivsel som aldrig før

Anja Storgaard (2200 København , 2022-08-25)

#10616

Det er det rigtige at gøre!

Elida Eriksen (Vordingborg, 2022-08-25)

#10620

Har selv børn med angst og diagnose

Pia Asvestas (Slagelse , 2022-08-25)

#10621

Jeg er enig og ønsker handling!

Katrine Soelberg Leffler (Svaneke, 2022-08-25)

#10623

Fordi det er vigtigt, fordi det er nødvendig, fordi at der skal ske noget nu - lige nu.
Alt for længe går lærere, pædagoger , ledelser og hele RC rundt og forsøger deres bedste for at imødekomme og inkludere flertallet. Men tiden er knap, og når der ikke bliver givet den rette mængder og ressourcer til barnet som har brug for det, så betyder det også at vi glemmer børn. Vi glemmer de børn hvor det kører, hvor de ikke har brug for støtte. Men det har stadig behov og brug for at blive set og hørt. Derfor er det vigtigt.

Kjeldskov Amalie Engelhardt (Stenløse , 2022-08-25)

#10625

Jeg er selv psykolog og arbejder med børn og unge og støtter op om PPR-psykologernes opråb.

Sodie Nielsen (København S, 2022-08-25)

#10631

Det er vigtigt at støtte op omkring bedre vilkår.

Malene Bottos (Maribo, 2022-08-25)

#10639

Jeg oplever dagligt i mit arbejde og privat at hjælpen til børnene er mangelfuld

Pia Fale (2665 Vallensbæk , 2022-08-25)

#10640

Det er så mega vigtigt for børnenes trivsel at vi får vendt udviklingen

Charlotte Meinhardt Wejdling (Dragør, 2022-08-25)

#10642

Folkeskolelærer, som i den grad kender til problematikken

Patrick Howe (Kokkedal, 2022-08-25)

#10649

Vi må kigge bag om den mistrivsel, der ses blandt mange børn&unge - og handle på den. Det er en kompleks problem-stilling, som bør belyses bredt. Hvad er det for et samfund og gode liv, vi har som vision

anne lindholdt (Ringsted, 2022-08-25)

#10655

Arbejdsforholdene har tvunget mig til at stoppe i faget, men mit hjerte banker fir børnene. Jeg kan ikke være vidne og medvirkende til forholdene, hverken for børn eller personale.

Gert Andersen (Kbh. V , 2022-08-25)

#10657

Fordi jeg er helt enig i alt der står !

Inge Schau Matthiesen (Haderslev , 2022-08-25)

#10661

Jeg arbejder i en daginstitution og ved hvor vigtigt det er med kompetente samarbejdspartnere, som har tålelige arbejdsvilkår.

Susanne Jensen (Maribo , 2022-08-25)

#10662

Jeg er enig

Line Jakobsen (Skanderborg, 2022-08-25)

#10665

Det er nødvendigt

Rikke Persson (4840 Nørre Alslev , 2022-08-25)

#10666

Jeg er fuldstændig enig at, at forholdene og den daglige trivsel for vores børn, er kritisabel. Der er brug for ændringer, hvis vi skal have den næste generation godt igennem og blive robuste livsduelige mennesker.

Nina Højbjerg-Vinding (Spjald , 2022-08-25)

#10670

Jeg skriver under fordi jeg arbejder som lærer og SPS ansvarlig på en friskole, og dagligt kæmper en kamp for de børn der mistrives og deres familier, der ikke kan få hjælp fra kommunen pga. ventetid.

Laura Isabella Fokdal (Næstved, 2022-08-25)

#10675

Jeg er pædagog og mærker problematikken på nærmeste hånd. Denne situation forudså vi allerede, da de begyndte at spare på daginstitutionsområdet i 2009 og ikke er stoppet siden. Det er heller ikke blevet nemmere at være ung.

Line Jakobsen (Nyborg, 2022-08-25)

#10677

Jeg er dybt bekymret for alle de børn der ikke trives og som ikke kan få hjælp. Det er vores kommende generation og det vil blive voldsomt dyrt hvis vi ikke gør noget nu.

Bodil Jørgensen (7500, 2022-08-25)

#10687

Fordi jeg selv arbejder i PPR og ser, hvordan børn mistrives.

Malene Heyn (Rønnede , 2022-08-25)

#10689

Jeg er leder i et af Københavns kommunes dagtilbud. Jeg genkender fuldstændigt beskrivelsen af hvor svært det er for pædagogerne at skabe ordentlige udviklingsbetingelser for alle børn. Det er børnene der er de største tabere og det er forfærdeligt at se på uden at kunne gøre ret meget ved det!

Rikke Svendsen (København , 2022-08-25)

#10694

Vi må gøre noget for vores børn!

Anita Bergmann (Aarhus, 2022-08-25)

#10698

Vores børn mistrives

Andrea Frohwirth kristensen (7742 vesløs, 2022-08-25)

#10699

Jeg har en søn på 15 som er ramt af depression og angst og en datter på 7 der ramt af angst. Nu har jeg selv haft angst anfald i sidste 4 dage. Vi beder om hjælp men kommer ikke hensigtsmæssigt.

Maria Bokor (København S, 2022-08-25)

#10700

Jeg arbejder med de unge mennesker og ser, hvor udfordret, de er og der er flere og flere, der ikke trives og har brug for mere hjælp.

Joan Bennetsen (Ejstrupholm , 2022-08-25)

#10702

Jeg deler psykologernes bekymring og anbefaling

Mie Jespersen (Aarhus, 2022-08-25)

#10708

Jeg er ansat i PPR som konsulent og bakker mine psykologkollegaer 100% op

Mette Poulsen (Tversted, 2022-08-25)

#10715

Fordi vi skylder vores børn og unge og kommende generationer langt bedre vilkår i institutionsmiljøet - med overskud, tryghed og pladsen til at være den man er❤️

Stine Hannemann (Humlebæk, 2022-08-25)

#10717

Først og fremmest fordi alle fortjener et ordentlig og rammer, men også fordi jeg er så priviligeret at have 2 børn, som har hver deres specielle handicap at forholde sig til, og jeg desværre på tætteste hold har oplevet hvordan det er, når de desværre er i mistrivsel pga manglende struktur, manglende lærere, for lidt midler osv i skolen.
BEDRE rammer og vilkår NU…!

Martin Simonsen (Nakskov, 2022-08-25)

#10720

Der er hårdt brug for mere fokus og større og HURTIGERE indsats. Børn og unge samt deres familier lider!

Susanne Skriver Kristensen (8462 Harlev J , 2022-08-25)

#10729

Det er helt urimelige forhold for børn i vuggestuer og børnehaver, der er alt for få voksne til mange små børn. De får alt for lidt tryghed og nærvær😭
Går på efterløn nu (63 1/2 år)da jeg som pædagog ikke kan holde ud at se børn blive svigtet p.ga af alle de besparelser på området, går hjem og er ked af det, da jeg ikke syntes jeg kan gøre mit arbejde godt nok😭

Hanne Kaa (Silkeborg , 2022-08-25)

#10737

Jeg selv har et barn i folkeskolen der er i mistrivsel.

Karina Bøgelund (Aulum, 2022-08-25)

#10745

Det er skræmmende hvor mange børn, der mistrives. Det er børnene samfundet bygger på.

Mikael Brøgger (Odder, 2022-08-25)

#10746

Jeg arbejder som pædagogisk assistent i en vuggestue, og vil inderligt ønsker normeringen snart vil blive ændret!

Jannie Højland (7500, 2022-08-25)

#10750

Jeg selv arbejder som pædagog i en integreret inst i Greve og lige om lidt 1/10 skal vi være 17 vuggestuebørn på stuen i alderen 10 mdr til 2,5 år til 3 voksne
Dette kommer til at få konsekvenser for de små børn der langt fra bliver mødt i deres behov for nærvær og voksenkontakt
Kunne man venligst få fjernet udligningsreformen der kunne frit give nogle penge ude i kommunerne?
Det er simpelthen frygteligt for fremtidens børn det her…,

Helle Poulsen (2670, 2022-08-25)

#10755

Jeg selv arbejder i SFO og synes udviklingen er vanvittig.

Cecilie Askjær Tranberg (Taastrup , 2022-08-25)

#10756

Det er på tide der sker noget… ikke mere snak.

Kirsten Holm (Farum, 2022-08-25)

#10762

Jeg selv har en dreng der er startet i skole og ikke trives i de nuværende rammer.

Mette Lejel (Randers , 2022-08-25)

#10768

Alle børn skal have adgang til hurtig, professionel hjælp til en god start på livet.
Har selv levet med depressioner on and off i 18 år. Ingen børn bør opleve dette uden hjælp!!

Maj Andkjær (Galten , 2022-08-25)

#10773

Jeg jar arbejdet i daginst. I 15 pr og oplevede, hvor svært det var at støtte børnene på faglig forsvarlig måde. Mange gange havde jeg et ønske om at støtte et barn i dets udvikling med den faglighed jeg havde men kunne ofte ikke ha del op det pga af tidsmangel - børn har brug for voksnes tid og nærvær for at kunne udvikle sig til hele mennesker.
jeg stoppede i daginst. da jeg meget ofte gik hjem med en følelses af utilstrækkelighed og en følelse af magtesløshed.
Havde flere været TR og der igennem forsøgt at råbe politikkerne op, men uden held.

Ditte Bjerre (Ringsted, 2022-08-25)

#10775

Jeg arbejder i PPR og kan bekræfte at det ovenstående også er gældende for det som mine kolleger og jeg oplever i vores arbejde.

Line Holm Poulsen (København, 2022-08-25)

#10778

Jeg selv har diagnosebørn, og jeg arbejder som
Lærer, der ser jeg hvor svært børn i de danske folkeskoler har det:-(

Kristina grafström (Køge, 2022-08-25)

#10779

Jeg deler bekymringen med en faglig baggrund som praktiserende læge i Aarhus , hvor vi i vores praksis de seneste 5-7 år har oplevet og fortsat oplever en bekymrende stigning i
henvendelser fra børn og unge i psykisk mistrivsel (og fra deres forældre), igår, en almindelig onsdag var 3 af mine 20 konsultationer om dette( og derudover 5 voksne med psykiske klager af forskellig art- henvendelserne fra voksne er også stigende, er det min oplevelse. Men det er en anden snak, som ikke hører hjemme her)

Bodil Lyngholm (Aarhus, 2022-08-25)

#10785

Jeg har tre børn i folkeskole som lever i dette hver dag.

Bente Ankjær Henningsen (Høng, 2022-08-25)

#10790

Jeg er mor - og pædagog. Har I flere år arbejdet i totalt presset skole - og sfo system, hvor de mest sårbare bonger ud med mistrivsel med forskellige ansigter.

Pia Kaas Glismann (Espergærde , 2022-08-25)

#10791

Jeg er lærer gennem 17 år og har holdt meget af jobbet-især i de første 10 år. Men der er sket noget i løbet af de sidste 7-8 år.
Vi bliver løbet over ende af krav fra forældre om fokus på deres barn, mistrivsel og larm i klasserne. Børn i institutioner, grundskolens elever og mange ansatte er voldsomt pressede. Det kræver handling, nu!!! PPR kan ikke følge med pga de alt for mange børn, der døjer med diverse diagnoser.
Forældrerollen har ændret sig markant, de er ikke længere rollemodeller. Forældre skal være medspillere, ikke modspillere; de skal acceptere at læring og dannelse foregår i fællesskaber - og ikke i én til én undervisning af deres lille pus. Kommende generationer af- og nuværende småbørns-forældre skal levere læringsvillige, mere robuste og knap så forkælede børn, som nu hvor mange starter i skole uden noget moralsk kompas og fornemmelse for hvad der er god opførsel. Inklusionen har slået fejl, gendan strukturen med specialuv udenfor klasseværelset. Gendan "udvidet" og "grundkursus" i udskolingen og stop akademiseringen af fagene ( embedsmandsværk). Samfundet har også brug for unge mennesker, der kan bruge hænderne og hovedet.
Børn og unge med udfordringer og deres fagligt stærke klassekammerater, tager ikke skade af at erkende, at vi er forskellige og lærer på forskellig måder og niveauer.
Skab bedre rammer; dvs skab bedre normeringer, det kræver flere uddannede pædagoger og lærere. Gør det attraktivt at arbejde med børn og unge, det kan blive dyrt for stat og kommune, hvis ikke udviklingen vendes.

Søren Hammerich (Silkeborg, 2022-08-25)

#10794

Jeg underviser i folkeskolen.

Caroline Tams Jensen Jensen (Brædstrup, 2022-08-25)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...