Støtte til PPR-psykologers åbne brev til politikerne
Kommentarer
#9201
Jeg ser børn og deres familier hver eneste dag, som har brug for hjælp til at få et godt liv, hvor de kan leve med deres udfordringer.Nete Junager (Middelfart , 2022-08-24)
#9213
Jeg er enig i beskrivelsen. Jeg ser det selv i mit fag som lærerMaja Andreassen (Aarup, 2022-08-24)
#9215
Jeg arbejder med sårbare unge i alderen 18-30 år i beskæftigelsesindsatsen og mange har desværre triste oplevelser og erfaringer med et presset skolesystem og lange ventelister til støttede indsatser i skolen.Camilla Dørge (Vanløse, 2022-08-24)
#9225
Min søn har brug for denne hjælpLouise Vestergård (Odder, 2022-08-24)
#9227
Jeg som ansat i Ppr desværre selv oplever det pres der er indenfor skoler og dagtilbud.Heidi Hjorth (Herning+, 2022-08-24)
#9235
Jeg selv oplever mange børn og unge der mistrives. Og oplever pp mine egne børn, et skoleliv der er næsten uudholdeligt. Hvordan kan vi byde vores børn den hverdag. Næste skridt er hjemmeskoling, men er det vejen frem for et enebarn, som det vil være hos mig.Cecillia Vangsgaard (Børkop, 2022-08-24)
#9240
Fordi vores børn er vores fremtid, og vi skal investere i vores fremtid ikke gøre den syg ved ikke at passe på den.Ea Jørgensen (Rødovre, 2022-08-24)
#9242
Jeg er enig hele vejen igennem. Arbejder som vejleder ved Kompetrncecentret for inklusion og læring, og har selv tænkt de samme tanker mange gangeNick Conradi (Brønd, 2022-08-24)
#9247
Jeg arbejder i Dagtilbud og kender til fulde den magtesløshed blandt personalet, når vi forsøger at gøre det vi er bedst til, men ikke har ordentlige vilkår og midler til rådighed. Det er knusende for fagligheden når vi må svigte de børn vi er sat i verden for at hjælpe og ikke mindst for de børn vi har mellem hænderne.Charlotte Borgstrøm (Greve, 2022-08-24)
#9254
Jeg ved fra mit eget liv som lærer og tidligere kredsbestyrelsesmedlem i fagforeningen, at ALT, hvad der skrives i brevet fra PPR er sandheden på MANGE skoler.Ane Høj (Horsens, 2022-08-24)
#9255
Jeg har selv en dreng det er i mistrives og udsættes for hård mobning,Ham har kæmpet hele hans lange 6 årige skolegang og vi kæmpet endnu. Men gode dage og dårlige dage med lærere der ikke ved hvad de skal stille op. Kommunen der siger de ikke kan hjælpe. Vi er ved at rive os langhåret.
Karina Christensen (Herning, 2022-08-24)
#9257
Mit barn har autisme og skolevægring efter hun startede i specialskolen, hun startede i år 2019 som er første år efter “ rammeaftalen” var startet. Med udspring i kbh. Kommune. 2 voksne til 8 vidt forskellige børn, hvor nogle elever var udadreagerende var min datter ængstelig og introvert. 1 lærer skulle mandsopdække et barn, så var der en til resten. Tidligt i børnehave fandt Ppr at relationspædagogik var det eneste vores datter profiterede af, det havde skolen ikke ressourcer til. Blandt andet blev Hun desværre sparket ned af trappe af elev, og anvist til at gemme sig når udadreagerende børn var i affekt, 17 forskellige voksenskift i 0. Klasse. Intern mistrivsel blandt personale osv.Vores datter mistede færdigheder, og var ængstelig 24/7 kunne ikke klare miljøet og rammen, egentlig fra dag 1. Men vi prøvede i 1,5 år indtil hun viste tegn på psykoser. 😭 kommune mf. Eneste redskab var vi skulle have familie behandling. Her 3 år efter hun startede i skole, skal hun nok have Danmarks mest specialiserede skoletilbud, vi har købt os til uvurderlig hjælp fra psykologisk ressourcecenter, men vi mangler ikke forældre undervisning, vi mangler et skoletilbud der kan løfte opgaven. Begge Ppr psykologer har været fantastiske, men kan ikke ændre på rammerne. Min mand er på fuld taf, da jeg har et fysisk handikap med nedsat funktionsniveau. Vi har venter i 1,5 år på nyt skoletilbud - med klager osv. til vores store held har tiden hjemme gjort underværker og vi arbejder med hende hver dag, med støtte fra psykologisk ressourcecenter. Hun er ikke tilbage til at kunne det samme som før hun startede i skole, men hun trives og rykker sig dag for dag.
Jeg ved vi er så mange familier der er tabt i systemet, vi bygger vores egne tømmerflåder, oftes er det ikke vores børn der er udfordringen, men systemet ikke har en plads til dem. De ekskluderes og vi skal kæmpe røven ud af bukserne for deres rettigheder.
Jessie Neerup hoffmann (København , 2022-08-24)
#9261
Jeg skriver under, fordi jeg selv arbejder i det offentlige skoleregi - og mener at denne artikel rammer fuldstændig plet.Mette Sander (Thisted, 2022-08-24)
#9262
Jeg skriver under som psykolog i børne- og ungdomspsykiatrienSofie Wille (Dyssegård, 2022-08-24)
#9269
Jeg er skoleærer i den danske folkeskole, og været glad for det, men har netop søgt og fået nyt job, da jeg ikke synes rammerne er gode nok, og jeg har svært ved at få det hele til at hænge sammen, på en måde, hvor jeg kan være stolt over mit arbejde og hvor jeg kan se mig selv, elever og forældrene i øjnene.Cecilie M. Jakobsen (København SV, 2022-08-24)
#9271
Alt det der står er desværre den fuldstændige sande version af folkeskolen anno 2022Derfor skriver jeg under.
Tina nyrup Holdgaard (Frederiks , 2022-08-24)
#9274
Fordi…..Jeg som pædagog i vuggestue, desværre hver dag ser, hvordan små menneskers hjerner er i alarm beredskab pga. personalemangel. Vi, som voksne har et valg, det har børnene ikkeSiri Madsen (Århus, 2022-08-24)
#9275
Jeg er nu 66 år. Min søn er 38 og stadig må jeg stå ved hans side for at støtte og vejlede samt øk hjælpe med bolig samt daglige nødvendige tiltag m. det offentlige, bank mv. Havde har i skoletiden haft nødvendig hjælp af professionelle var har ikke endt med deppressioner som 16. årig og sidenhen afmagt I et system der kun har forværret hans liv. Havde han været heldig at bo i den rigtige by/sted i Danmark var det måske ikke gået helt så galt.Det er startet i skoletiden. Manglende indsigt hos lærerstab, ædagoger og ledelse. Oplevelsen var ikke på daværende tidspunkt anderledes hos PPR, børnepsykologi prykologer og læge. Der skal sættes massivt ind, på så mange fronter, hvis ikke Danmark vil fortsætte med at nedbryde mennesker der ikke kan honorere det system vi fortsat præsenterer dem for. Vi skal som forældre have mulighed for udredning af kompetente specialister og opfølgning der i Danmark er ens, uanset hvor i landet du er bosiddende.
Efter skoletiden fortsættes en forrådelse og mange mennesker får slet ikke chancen for et meningsfuldt og lykkeligt liv.
Der er nogle i Danmark det ikke ved hvor slemt det ser ud. At systemerne er årsag til at kun de stærkeste overlever, men det er på kummerlige vilkår som handler om økonomi - ikke medmenneskelighed
Det er på høje tid at politisk system uddannet og ser virkeligheden.
Jytte Elli Lønberg (8420 , 2022-08-24)
#9279
Vores børn er vores fremtid og vi svigter dem som systemet er nu.Julie Kofoed (Slangerup, 2022-08-24)
#9280
Jeg fuldtid deler bekymringen. arbejder som skoleleder og ser detsamme.Kirsten Frøhlich Brønd (Bagsværd, 2022-08-24)
#9281
Vi bliver nødt til at sikre at vores grundstof - børnene - trives, så vores velfærdssamfund kan forblive .Hanne Frøsig (Esbjerg V, 2022-08-24)
#9286
Jeg synes det er så relevant, at det bliver gjort noget på det område!Jeg er pædagog og har været det i 15 år, og det er vitterlig forkasteligt, hvordan systemet behandler børn og unge!
Christie Abildskov (Brøndby, 2022-08-24)
#9288
Jeg er lærer og kan nikke genkendende til alt i dette brev! Jeg er 34 år og har arbejdet som lærer i 10 år. Jeg arbejder ikke i 10 år mere, hvis der ikke sker en ændring på vores og børnenes psykiske og fysiske arbejdsmiljøPuk Mølmann (Svendborg, 2022-08-24)
#9291
Jeg oplever et massivt behov for psykologer på skoleområdet.Som supervisoren, til observation mm
At ventetiden på at få lavet en PPV sænkes markant.
Der er mange børn - og forældre - med særlige behov og adfærd som må vente alt for lang tid på handling.
Hanne Jensen (Slagelse , 2022-08-24)
#9300
Jeg er skolesocialrådgiver og oplever dagligt både børn, lærere og forældre i krise og frustration over manglende løsninger på mistrivselAnna etlar Astorp (København N, 2022-08-24)
#9301
Fordi vi svigter vores små på hele børne området - arbejder selv som pædagog i en børnehave og er tilskuer til børn , der ikke får den rette hjælp .Tina Rasmussen (Bryrup, 2022-08-24)
#9305
Jeg støtter op under bedre trivsel for børn og unge samt pædagoger og lærer i de danske folkeskoler.Sine Hedegaard (Randers sv, 2022-08-24)
#9320
Vi kan ikke tillade os at svigte børn/unge på denne måde. Det må STOPPE!! For de unges og deres familiers og så sandelig også samfundets skyld.Lise Mikkelsen (2765, 2022-08-24)
#9323
Jeg er morMaria Hybholt (Herlev, 2022-08-24)
#9329
Jeg er enig i, at vilkårene er uacceptable. Jeg er selv stoppet som pædagog, fordi jeg fagligt ikke kan stå inde for mit arbejde længere og det personligt havde for store konsekvenserHanne Lundberg Nielsen (Hadsund , 2022-08-24)
#9333
Jeg har selv en datter med autisme. Og har og mærket stadig manglerneHanna Lylloff (Skanderborg , 2022-08-24)
#9338
Jeg skriver under, fordi jeg desværre genkender så meget fra min tid som folkeskolelærerMalene Eirdorf (Vejle, 2022-08-24)
#9339
Jeg skriver under fordi jeg deler bekymringen som PPR udtrykker i deres skriv. Det er et billede jeg kender både i mit virke som pædagog og i den ulige kamp jeg står i som forældre til børn med særlige behov i forhold til at sikre dem rettigheder og tilbud der kan understøtte deres udvikling.Maria Bagnegaard (Albertslund, 2022-08-24)
#9350
Fordi jeg selv har to børn der har været (den er er stadig) i massiv mistrivsel, i en stor klasse. Den ene har udviklet angst og kan end ikke træde ind over dørtærsklen til skolen, uden at få et angstanfald. Der er gået over et halvt år!! Først nu er han kommet i et forløb gennem PPR og tilbudt samtaler og ene undervisning for at forsøge at få ham tilbage i klassen. Det er bare ikke godt nok!Louise Jellesen (Hjallerup, 2022-08-24)
#9358
Jeg har et barn der var i stor mistrivsel i de første par år i folkeskolen og kan genkende det mønster, som PPR-psykologerne beskriver ovenfor.Camila Cailloux (Dragør, 2022-08-24)
#9369
Jeg selv arbejdet på en specialinstitution, og vi desværre kender denne problematik alt for godt.Simone Petursson (Herlev+, 2022-08-24)
#9379
For børnene.Hildur Johnson (Hillerød, 2022-08-24)
#9387
Jeg kender til den mangelfulde behandling der foregår i skole regi.Jasmin Frederiksen (Hillerød, 2022-08-24)
#9389
Fordi der i klasserne bliver brugt meget store ressourcer på de får. Ressourcer der kunne have højnet trivslen og indlæringen hvis den kunne bredes til alle.Line Jørgensen (Odense, 2022-08-24)
#9395
Fordi jeg er dybt bekymret for vores børns udvikling og trivsel med de arbejdsvilkår særligt vores pædagoger arbejder under. Bliver så frustreret og vred over at politikkerne ikke kan se at hvis vi ikke gør noget bliver det blot endnu dyrere for samfundet. Hvorfor er det ikke indlysende!!?Josefine Mathiassen (Grønfeld , 2022-08-24)
#9396
Jeg dagligt oplever de samme frustrationer som leder af dagtilbud. Helt små børn som ikke får den rette hjælp i tide.Kamilla Bang-Andersen (Ølstykke, 2022-08-24)