Støtte til PPR-psykologers åbne brev til politikerne

Kommentarer

#5601

Jeg er lærer og står i denne virkelighed hver eneste dag

Charlotte Forsberg (Brønshøj , 2022-08-23)

#5606

Der er intet der fungere i det kommunale system.

Janne Olsen (Gislinge, 2022-08-23)

#5608

Børn har fortjent en ordentlig barndom med masser af nærvær og omsorg - og med nok pædagoger/lærere.
Man kunne give mulighed for længere barsel - det er ikke naturens orden at skille små børn fra mor/far så tidligt som nu.
Minimumsnormeringer skal rent faktisk være 1/3 og 1/6 - hhv vuggestue og børnehave! Det er jo ikke en realitet selvom nogle kommuner hævder det!

Tina Larsen (Ballerup, 2022-08-23)

#5609

Børn mistrives fordi besparelser og krav om effektivitet gør rammerne urimelige. ‘Normaliteten’ er blevet så snæver, at mange børn bon’er ud som nogen der skal tilpasses omgivelserne. Giv nu børn tid og mulighed for at udvikle sig i fælleskaber der kan rumme dem.

Linda Kristensen (Hedehusene , 2022-08-23)

#5615

Det skal ikke være i orden at lukke øjnene for kendsgerningerne længere. Der skal gøres noget radikalt for at ændre vilkårene for børn og ansatte - NU

Pernille Riis (8660, 2022-08-23)

#5621

Jeg er tale-/hørekonsulent i PPR og arbejder med aldersgruppen 0-6 år. Jeg kan desværre også kun nikke genkendende til denne beskrivelse på dagtilbudsområdet. Det er en frustrerende og ikke mindst sørgelig situation i vores "velfærdssystem", når børnene er taberne.

Rikke Hollen (Vanløse, 2022-08-23)

#5631

Jeg skriver under fordi jeg har et barn som ikke trives og har behov for den ekstra støtte/opmærksomhed. Jeg oplever nogle fantastiske lærere som kæmper for at kunne gøre dette, men ser også hvor vanskelige forholdene er i folkeskolen.

Louise Karkov (København+S, 2022-08-23)

#5634

Jeg skriver under fordi jeg selv oplever at både daginstitutioner og skoler er alt for pressede ift at kunne give børn et godt liv. Og fordi jeg selv sidder med en søn, der er psykisk sårbar og fornyligt har fået en autisme diagnose. Og i øvrigt vrimler det lige nu rundt omkring med børn, der får autsime diagnoser. Der er simpelthen for få ressourcer i instituitionerne og jeg synes hele skolesystemet bør omtænkes. Og ligeså daginstitutionerne.

Mette Skov (Kbh N, 2022-08-23)

#5636

Jeg skriver under fordi jeg er Mor OG Pædagog!
Situationen ude i børnenes verden er bare ikke OK!! Det SKAL der rettes op på! Regningen bliver meget større på den lange bane, hvis ikke der sker store ændringer!
Børnene bliver syge af det - men det gør vi pædagoger også! Vi kan ikke holde til at være i det - og uden dygtige pædagoger bliver det jo kun endnu værre!!

Rikke Jensen (Klarup, 2022-08-23)

#5638

Jeg er fuldstændig enig. Jeg har selv en datter med adhd der ikke trives i skolen. Hun udviser belastnings symptomer og lider desværre af skolevægring. Skolen har ikke midlerne til at stille de rette ramme for hende.

Vandborg Jenny Maria (Kjellerup , 2022-08-23)

#5646

Jeg skriver under fordi Danmarks børn og unge - og samfund fortjener langt bedre end vilkårene i dag.

Louise Lagoni Mellquist (Middelfart, 2022-08-23)

#5647

Samfundet har pligt til at sikre børns fremtid

Jytte Oldrup (Svendborg, 2022-08-23)

#5655

Jeg er helt enig med forfatterne.

Alexandra Morgana Hansen Hansen (Ebeltoft, 2022-08-23)

#5657

Jeg selv har et barn der kæmper med angst og har svært ved at komme i skole.

Tina Pavar (Aars, 2022-08-23)

#5661

Min underskrift skal understøtte den ulidelige lange ventetid for almindelige mennesker. Et helt år skal min niece på 14 år vente, imens hun befinder sig i et grænseland, hvor det sættes grænser; men barnet ikke kan se konsekvenserne af sine handlinger. Det ender ofte i noget skidt før de unge er blevet diagnosticeret

Charlotte Jakobsen (Nørresundby, 2022-08-23)

#5663

Vores datter sidder med angst og ingen 9. Kl eksamen i dag, og er først nu blevet udredt og får medicin på 2. dag. Hun bliver 16 lige om lidt og vi har råbt på hjælp siden 3-4 kl. Håber virkelig at der kommer flere ressourcer og at forældre bliver lyttet til.

Linda Lund petersen (Århus, 2022-08-23)

#5664

Fordi, jeg kender flere med børn der mistrives i skolen og løber panden mod en mur når de efterspørger den nødvendige hjælp

Camilla Larsen (Vallensbæk , 2022-08-23)

#5676

Jeg er som musiklærer for børn og unge helt enig i denne skrivelse.

Trine Petersen (Svendborg, 2022-08-23)

#5677

Finder ventetider er urimelige vedr. udredning

Jette Christensen (Vodskov, 2022-08-23)

#5680

Fordi det rammer hovedet på sømmet.

Kærlig hilsen en lærer, som arbejder på en specielskole med børn (og kollegaer) der ikke får den rette hjælpe.

Frederikke Nygaard sørensen (Vanløse , 2022-08-23)

#5686

Jeg oplever det selv, i mit daglige arbejde som pædagog.

Sofie Kock Jensen (Kalundborg , 2022-08-23)

#5696

Jeg har selv et barn i massiv mistrivsel: det startede med skolevægring og en autismediagnose og har nu udviklet sig til stress, angst og spiseforstyrrelse.
Systemets løsning er, at lukke for børnetilskud, da min datter ikke kommer nok i skole 😔

Josefine Tiljevang (Søborg, 2022-08-23)

#5705

Det er synd, dumt og dyrt ikke at forebygge og investere i vores børn.

Anette Hansen (København, 2022-08-23)

#5708

Fordi mit barn er under PPR lige pt og har brug for udredning, hjælp og støtte nu og i fremtiden.
Kæmpe ros til PPR holdet i Svenstrup for deres kæmpe indsats

Tanja Gravesen (Svenstrup , 2022-08-23)

#5711

Jeg selv har børn som kæmper i folkeskolen, men som ikke kan få den rette hjælp

Nielsen Bettina (Stenløse , 2022-08-23)

#5718

Jeg skriver under fordi jeg selv, har oplevet flere gange med flere forskellige af vores børn, at skolen og PPR ikke kan hjælpe vores unger, når de har allermest brug for hjælpen.
Ikke af ond vilje, men pga manglende ressourcer samt manglende viden.

Jeg har oplevet hvordan børn der er i mistrivsel afvises til at få den hjælp de har så meget brug for, fordi de ikke er lige så dårlige som andre. Eller får afvide st de skal vente imellem 1-1,5 år på at få hjælpen.
At et barn eller en ung skal være SÅ dårlig inden hjælpen kan gives, at det ofte har fået fatale konsekvenser for det barns selvopfattelse og fremtid.

Alle børn og unge hvor PPR har vurderet at de har det svært og eller burde udredes, burde kunne få den hjælp/udredning der skal til.
Et barn i stor mistrivsel(evt med mistanke om en diagnose) burde få lige så hurtig og dygtig hjælp, som et barn med en type 1 diabetes.

Der burde ikke være forskel.

PPR skal ikke arbejde med så mange børn og unge, som de oplever har det forfærdelig, og hver dag gå hjem fra arbejde og vide, at ikke alle får den hjælp de behøver.

Der er ikke flere børn der mistrives, vi er bare blevet mere opmærksomme på dem der gør, og dygtigere til at spotte dem.

Men hvad hjælper det, når de ikke får noget hjælp.

Marlene Kjær (Risskov, 2022-08-23)

#5720

Jeg selv har været i systemet

Nadia Bressendorff (Ringsted , 2022-08-23)

#5727

Selvfølgelig

Nanna Bayer (København , 2022-08-23)

#5728

Alt for mange børn får ikke den hjælp de har brug for, og det går ud over alle i skolen! Og det værste er, at tiden går og går, og børnene får det dårligere imens, og så bliver det endnu sværere at hjælpe dem!!

Elsebeth Hovgaard (Engesvang, 2022-08-23)

#5730

De har brug for ordentlige arbejdsforhold

Helle Rossum (København s, 2022-08-23)

#5732

Trivselskrisen kræver opmærksomhed og indsats.

Soma Mayel (Kokkedal , 2022-08-23)

#5739

Jeg på egen krop har oplevet mistrivsel af mine børn i folkeskolen.
Manglende trivsel og dårligt fagligt niveau!

Anne Skaug Skaug (Beder, 2022-08-23)

#5743

Ikke mere snak....
HANDLING

Claus Nordentoft (8240, 2022-08-23)

#5747

Fordi der absolut ikke må spares på vores børn. Der er så mange børn der lider lige nu og det skal ikke blive værre

Maja Jensen (8620 Kjellerup , 2022-08-23)

#5750

Jeg gentagende gange ser hvordan børn/elever mistrives i skole og daginstitution. Ressourcerne er simpelthen for små hele vejen rundt. Når udfordringerne bliver så store at personalet råber vagt i gevær er PPS personalet max presset også. Det koster dyrt for vores børns fremtid.

Rikke Kjær (Stakroge, 2022-08-23)

#5752

Fordi mine børn med særlige behov blev reddet ud af deres mistrivsel - ikke PÅ GRUND AF de ressourcer der er, men fordi professionelle (både PPR, pædagoger, lærer og ledelse, og kommune) gik UDOVER ressourcer, brød rammerne og gav os den "ekstra" indsats - som burde kunne være standarden! Jeg ønsker alle børn får et forløb som mine 2 har, og at alle vores dygtige og villige professionelle får mulighed for at gøre det de kan, det de er bedst til, uden af skulle bryde rammer og lave undtagelser!

Mette Nilson (Aarhus, 2022-08-23)

#5763

Jeg skriver under fordi, jeg oplever autister på min skole, der ikke bliver udredt, de mødes ikke med krav, de kan honorere, og får ingen eller lidt støtte eller forståelse i almen delen - mange ender med skoleværing. Jeg skriver fordi, mange elever på min skole ikke bliver udredt/bliver sent udredt for ADD/ADHD. De slår sig på det faglige og det sociale - de bliver misforstået og får ingen eller lidt støtte. Tit forveksles de med ordblinde, får en ordblindetest og får installeret CD-ord på computeren. Men overraskende nok, så er det ingen hjælp for disse elever, da grunden til deres vanskeligheder ikke er ordblindhed. Jeg skriver under fordi, jeg ikke sjældent oplever, at jeg som lærer ikke kan undervise, da der sidder en elev, der ikke kan inkluderes. Kammeraterne kan være bange for den inkluderede, og den inkluderede selv, dennes forældre og klassefællesskab, lider under inklusionen, som er forfejlet. Jeg skriver under fordi, jeg gennem tid har set mange kolleger gå ned med stress på grund af inklusion.

Rikke Lenskjold (Bryrup, 2022-08-23)

#5769

Vi taber børn allerede i starten af deres liv. De mister så mange gode år, hvor de ikke føler sig gode nok.

Jane Bech (Skørping , 2022-08-23)

#5773

Jeg skriver under, fordi det er pædagogisk selvmord ikke at give PPR det fornødne mandat til at kunne handle på mistrivsel, såvel som det er en stor samfundsmæssig pris at betale, at vores børn først skal kunne finde noget der bare minder om trivsel, når de er voksne - hvis den mistrivsel så har efterladt dem med andet end dårligt selvværd eller diagnoser, som indskrænker deres valgmuligheder i livet (?) ❤️ Desuden
finde jeg, at det er en kæmpe politisk fadæse at lade folkeskolerne bløde til offentligt skue ved at lade deres didatiske faglighed blive prostitueret på kontinuerligt overarbejde sat i relief til nuværende folkeskolereform💔 Den virker jo ikke - kun ift politiske bundlinietal - men regningen for den mistrivsel det skaber ligges så bare i en anden (økonomisk) kasse 🤷🤬
Jeg har et brændende ønske om at være med til at skabe fokus på absolut nødvendig politisk prestige og gevinst i forebyggelse - FOR AT FÅ ET POSITIVT OG KVALITATIVT RESULTAT PÅ DEN LANGE BANE!❤️💪🇩🇰

Tine Gamst (5300 Kerteminde , 2022-08-23)

#5774

Jeg skriver under fordi jeg er grundlæggende bekymret for den voldsomt stigende andel af børn og unge, som får svært ved at være i hverdagen.

Rikke Frydenholm Mortensen (Ry, 2022-08-23)

#5776

Jeg er meget enig i at rigtig mange unges psykiske udfordringer skyldes et et presset offentligt system hvor de voksne pædagoger og lærere mm som burde skabe ro stabilitet og kontinuitet ikke længere kan udføre deres arbejde ordentligt pga mangeårig systemisk nedprioritering

Ditte Damkjær (Rønne, 2022-08-23)

#5779

Jeg er helt enig i, at vi har skabt et samfund, som mange børn og unge mistrives i og hvor de presses så meget, at de reagerer udad, får nedsmeltninger, angst mv. Hvis de skal hjælpes er det bl.a omgivelserne der skal ændres.

Lykke Thorup (Esbjerg , 2022-08-23)

#5780

Det er nødvendigt med flere midler til psykiatrien!! Det går hårdt udover børnene!!!

Stine Muff (Esbjerg, 2022-08-23)

#5783

Min søn selv mistrives og vi mangler virkelig hjælp, støtte og ressourcer

Michelle Nielsen (Brøndby, 2022-08-23)

#5785

Fordi jeg har oplevet hvordan systemt har svigtet mit barn med diagnoser på det groveste.

Karina Skaarup (Farsø, 2022-08-23)

#5786

Vi på egen hånd har oplevet alt for lange ventetider hos PPR, skoler der ikke rummer barn og barn i mistrivesel

Cecilia Kragh (Roskilde, 2022-08-23)

#5791

Jeg er lærer igennem 10 år og opsagde sidste år mit (endda nye) job udelukkende af den grund hele brevet beskriver. Relationsarbejde og faglig fordybelse afløstes af konflikthåndtering og brandslukning :(

Emilie Schnoor (Hillerød, 2022-08-23)

#5796

Jeg har en stor både fagligt og privat interesse i børn og unges ve og vel.

Lone Mørch Poulsen (Nykøbing Mors , 2022-08-23)

#5798

Jeg har to, snart tre, børn i grundskolen hvor hverdagen byder på mange svære situationer for nogle børn - og der er simpelthen ikke ressourcer til at hjælpe de børn til at kunne selv. Det er en tragedie for børn, familier og samfund.

Kathrine Spence (Helsingør , 2022-08-23)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...