Nej tak til Udrejsecenter på Lindholm

Kommentarer

#5606

Ubegribeligt umenneskeligt. Hvor er de. Kristne idealer

(Ishøj, 2018-12-12)

#5607

Forslaget er dybt pinligt

(Hornslet, 2018-12-12)

#5610

Jeg mener bestemt ikke at Lindholm skal benyttes som udrejsecenter! De afviste asylansøgere skal hjem!

(Vordingborg , 2018-12-12)

#5614

Dyr og ikke en god løsning.

(Kalvehave, 2018-12-12)

#5617

Menneskesynet tilhører ikke dansk kultur. Den er voldsomt inspireret af tidligere teorier senest i Europa set 1940-45 i Nazityskland, hvor mennesker, der ikke passer ind i den gældende tankegang sættes i internetudbydere. Gad vide hvordan det kan udvikle sig,hvis Sjælsmark udrejsecenter var beregnet til 14dahes ophold for unge mænd og nu er familiebolig i halve og hele år. Bortset fra prisen, der er helt tudetosset. 1,8 million år person PR år. Tænk hvis bare det halve kunne tilfalde regionerne til sygehuse, så man ikke skal spare læger væk.

(Asaa, 2018-12-12)

#5619

Jeg er dybt uenig

(Kbh, 2018-12-12)

#5636

Det er en uanstændig måde at bahandle andre mennesker på og en meget dårlig signalværdi at sende et sådan tiltag ud i verden.

(Vordingborg, 2018-12-12)

#5637

Det er alt for dyrt

(Præstø, 2018-12-12)

#5643

Det er alt for mange penge at bruge på værdipolitik, især fordi jeg personligt bakker op om nogle andre og mere menneskelige værdier end DF og Venstre.

(hovborg, 2018-12-12)

#5652

Pengene kan bruges bedre på vores ældre og syge

(Dragør, 2018-12-12)

#5658

1) Ideen om at isolere mennesker på en ø er uværdig.
2) Lindholm har 80 velfungerende arbejdspladser som vi hellere skulle bevare i provinsen, i disse udflytningstider.

(Præstø, 2018-12-12)

#5670

Fordi jeg synes tanken om at placere flygtninge på en "øde" ø er umenneskelig.

(København Ø, 2018-12-12)

#5674

Fordi jeg vil bo i et land, der respekterer menneskerettighederne

(København K, 2018-12-12)

#5676

At denn aftale er fuldstændig umenneskelig!

(Holbæk, 2018-12-12)

#5678

Jeg skriver fordi jeg synes det er umenneskelig og økonomisk uansvarlig løsning.

(Vordingborg , 2018-12-12)

#5682

Dispositionen er dårligt underbygget og kendskabet til Lindholm tilsyneladende ringe, herunder at der skulle være tale om en øde ø.

(4780 Stege, 2018-12-12)

#5689

Det er tydeligt at det er ren symbolpolitik og ingen reel effekt vil have.

(Ebeltoft, 2018-12-12)

#5695

Jeg skriver under fordi at vi som mennesker og Danmark er forpligtet til at overholde FN's menneskerettigheder. Det er mange mange år siden at man sendte unge piger ud på øde øer og tvangssterelliserede dem.....og nu vil vi sende bl. andet traumatiserede flygtninge ud på en øde ø for at opbevare dem i en totalt afskåret lejr, der sender minder tilbage til anden verdenskrigs koncentrationslejre. Det kan vi i som mennesker i et moderne samfund ikke være bekendt. Vi har en forpligtelse som menneske til at give alle andre mennesker i denne verden et værdigt liv.

(København S, 2018-12-12)

#5700

Det er en tåbelig og dyr skrivebords beslutning som ikke er andet end valgflæsk og ikke giver nogen mening overhovedet

(Vordingborg, 2018-12-12)

#5704

Øen ligger vist ikke længere væk end Ellis Island fra New York havn og by som nogen desperate har kunnet forsøge at svømme til og dertil kommer udtalelser fra seriøse betjente der antyder at de af deres slags skal være lidt á la terminator typer for at holde styr på de desperados der vil komme til at være der - uanset hvor hyggeligt der kan se ud på en promotion video. Så når det så kommer til at koste dyre penge der er mere brug for i sektorer i samfundet der er til gavn for eller skulle være det de svageste og sygeste i samfundet så melder jeg herfra : "nej tak".

(slagelse, 2018-12-12)

#5705

Jeg vil ikke acceptere, at mennesker, der har afsonet deres straf, interneres på en ø. Og jeg vil heller ikke være med til at betale for sådan en omgang møg symbolpolitik.

(Kalundborg , 2018-12-12)

#5707

Fordi det ikke er etisk forsvarligt at anbringe og isolere mennesker på øer.
Fordi det også vil skabe stor utryghed i et velfungerende lokalsamfund.

(Præstø, 2018-12-12)

#5712

Det er en virkelig langt ude ide. Glem det - vi bor i et land der har traditioner tilbage til Oplysningsyiden

(Sønder stenderup, 2018-12-12)

#5717

Lindholm strider imod mine principper om medmenneskelig adfærd. Derimod er det økonomisk meningsløst og pengene burde investeres i vigtigere ting end symbolpolitik (fx klimaet!)

(Brønshøj, 2018-12-12)

#5721

Hvis lovforslaget træder i kraft, vil arkæologer om 1000 år få svært ved at bestemme hvilken middelalder de graver i.
Hvor tragisk, at vores magthavere kan faldbyde sig selv for magtens tinde.

(Fåborg, 2018-12-12)

#5723

En dårlig ide, at placere et sådanne center, i et lille samfund, hvor der ikke er resurcer nok i forvejen, der er kæmpet, for at gøre
Møn, til et turist område, alle planer om det bliver sat år tilbage, også absurd mængde penge at bruge, i en tid hvor vi skærer ned på unge, ældre og sundhed

(Nørre Alslev , 2018-12-12)

#5725

der er det mest idiotiske program V og DF har fundet på længe

(Ans, 2018-12-12)

#5729

Det er umenneskeligt at isolerer mennesker på en ø, mennesker bliver syge og fustredede, og problemerne bliver et stort samfunds problem.
Uanset hvad disse flygtninge har i “ rygsækken” er straf ingen løsning, det gør kun ondt værre, det virker mere som flygtningene skal nedbrydes, det er så udansk og man må lytte læger og andre fagfolk som ved hvad en isolering gør ved folk.

(Stege 4780, 2018-12-12)

#5733

Det er uhørt at bruge skattekroner på den måde

(Tappernøje, 2018-12-12)

#5737

Jeg skriver under fordi det både er inhumant at forvise folk til et umuligt liv på en ø og fordi forslaget underminerer Møns og Vordingborgs kommunes muligheder for at rejse sig.

(Snekkersten, 2018-12-12)

#5740

Det er ikke hverken værdigt eller i orden at smide folk ud på en øde ø. Det bringer mindelser om Sprogø og livø.
Jeg troede længe vi var ovre den type interneringslejre

(Fanø, 2018-12-12)

#5746

Jeg skriver under fordi det er uværdigt at behandle mennesker på denne måde. Lad os i stedet bruge de mange penge på at hjælpe de flygtninger, der har behov for støtte.

(København Ø, 2018-12-12)

#5748

Der må da være nogle, bekvemme, opvarmede lokaler der sjældent bliver brugt på det store Christiansborg og som egner sig til indkvartering?

(Grenaa, 2018-12-12)

#5752

Fordi det er galimatias

(Maribo, 2018-12-12)

#5753

Man flytter problemet fra en befolkningsgruppe til en anden. Hvad med at løse problemet?

(København, 2018-12-12)

#5765

Brug de 750 millioner på mennekser der har brug for dem. giv dem uddannelse og tryghed og et sted og bo, giv dem lov til at arbejde. det tror jeg skaber et bedre samfund.

(copenhagen, 2018-12-12)

#5776

Synes ikke det er passende sted de skal placeres så tæt på kalvehave og Møn, min familie dernede er slet ikke tryg ved at de skal opholde sig på den ø.

(Ringsted , 2018-12-12)

#5777

Nej tak! Det er et langt ude projekt der lugter af segression

(København NV, 2018-12-12)

#5781

Jeg skriver under fordi, jeg ikke er enig i menneskesynet sådan et forslag repræsenterer.

(København S, 2018-12-12)

#5785

De penge kan bruges bedre andre steder ,
Man bør gøre mere fir at få dem sendt hjem i stedet for

(Thisted, 2018-12-12)

#5787

det har vores kommune IKKE råd til at poste penge i. Desuden kan det lille samfund IKKE rumme så mange udlændinge.

(Vordingborg, 2018-12-12)

#5788

Jeg har endnu ikke hørt noget om, hvordan man vil komme de ansatte hurtigt til hjælp, hvis de bliver overrumplet/overfaldet. Det kunne være interessant at få information om.
Desuden deler jeg den bekymring om, at en befolkning på ca 600 skal kunne rumme op til 125 kriminelle, der kan færdes frit i samfundet.
Ruth Franks

(Gl.Kalvehave, 2018-12-12)

#5796

Hvor er anstændigheden?

(Frederiksberg, 2018-12-12)