Støtte til PPR-psykologers åbne brev til politikerne

Kommentarer

#5402

Jeg har oplevet hvordan PPR er presset på tid, hvilket giver ventetid for børn og familier og endnu mere mistrivsel. Tak til PPR-psykologerne for opråbet til politikerne.

Stine Krog-Pedersen (Frederiksberg, 2022-08-23)

#5406

Min søn er i mistrivsel og stoppet sin udvikling i de sidste 3 år, først i alm. børnehave og nu specialskole.

Sisse Schroll (Horsens , 2022-08-23)

#5408

Fordi min søn kæmper pt i et skolesystem som ødelægger mere end det opbygger.

Charlotte Olsen (Odder, 2022-08-23)

#5422

jeg støtter, fordi børns trivsel er truet efter mange års nedskæringer på daginstitutioner, skoler og støttetilbud. Nu må mdenne udvkiling vendes, for børns trivsel er afgørende vigtig at understøtte.

Nanna Rask (Svendborg, 2022-08-23)

#5425

Er mormor…….

Lene Aidt (Frederiksberg, 2022-08-23)

#5430

Jeg har arbejdet i folkeskolen, og jeg kender til forholdene.
Arbejder nu med voksne.

Maria Hyttel (Nørresundby, 2022-08-23)

#5433

Børn og unges trivsel er det vigtigste emne i vores samfund idag!

Iben Havn Eriksen (København+S+, 2022-08-23)

#5437

Det er nødvendigt!

Anne Andersen (Ertebølle, 2022-08-23)

#5452

Jeg selv har barn med udfordringer og har set mange børn med udfordringer qua min fag som Ergoterapeut

Julie Holmgaard (Vadum , 2022-08-23)

#5453

Er pædagog af profession og kunne ikke være mere enig. Rammerne for børns liv skal tilgodeses og ændres, så vi kan ændre den negative spiral vi er endt i. Inden det for sent.

Nina Rie Andersen (Mørke, 2022-08-23)

#5454

Jeg skriver under, da jeg står som en dybt frustreret mor til en pige som mistrives i skolen. Nok mest frustreret over at det er skolens ledelse der vælger ikke at henvise fordi der er “omstrukturering” hos ppr.

Mona Paaske (Ringsted, 2022-08-23)

#5456

Politikerne må bringes til at forstå, at det er her, det hele begynder. Med begyndelsen.
Det er bydende nødvendigt at magte som politiker at sætte børns tryghed, trivsel og dermed rummelighed til at modtage, hvad der kommer af hjælp og faglig indlæring udefra, øverst på dagsordenen.

Dette er et nødråb fra mennesker, der står med ansvaret og magtesløsheden

Lyt!!

Benedicte Nordin (Frederiksberg, 2022-08-23)

#5462

Jeg skriver under fordi jeg har en datter på nu 14 år der voldsomt mistrives i sin skole og er derfor taget ud af skolen. Hun har lidt så meget med larm og uforståelse både fra klassekammerater og fra lærere. Hun er bl.a. blevet sat til at passe en voldsom klassekammerat inde i klassen alene så læreren kunne holde pause. Hun fik som 10 årig voldsom hjertebanken af forholdene i skolen. Hun får nu hjemmeundervisning og hun bliver passet på herhjemme.

Annette Brodersen (Skovlunde, 2022-08-23)

#5467

Jeg er i skoler hver dag på den ene eller anden måde.

Maria Grundtvig (København , 2022-08-23)

#5472

Jeg selv arbejder som sundhedsplejerske og ser børn og familiers mistrivsel i det daglige. Samt at jeg selv er mor til to piger der mistrives og den mindste på 10 år med angst, som vi forsat efter mange års beden om hjælp, ikke har modtaget hjælp til at hjælpe hende med.

Marie-Louise Foged Friis (Brønshøj, 2022-08-23)

#5477

Børn er det så vigtige for fremtiden, og de skal have ordelig vilkår.

Louise Pihl (Næstved , 2022-08-23)

#5479

Har arbejdet mange år i daginstitution og kender alt til dårlige normeringer og ringe mulighed for at give børn det de har behov for.

Anette Jensen (København, 2022-08-23)

#5482

Jeg er så enig og arbejder som pædagogisk teamleder, så møder det på mit arbejde i hverdagen.

Tina Nielsen (Svendborg, 2022-08-23)

#5483

Det er et vigtigt område at få belyst

Bente Nielsen (Ølgod, 2022-08-23)

#5486

De har ret.

Sheila Adam (København, 2022-08-23)

#5489

Min datter er lige startet i skole pr 9.8-2022. De er 2 klasser, begge klasser med 27 elever. Det svare til at hver elev får 1,6 minutter af lærens tid. Hvilket jeg ikke ser ansvarligt over for den enkelte elev.
Mange i en klasse, skaber en del uro.

Mette Broberg christiansen (Svendborg , 2022-08-23)

#5498

Jeg arbejder selv i behandlingspsykiatruen og ser, hvilken forskel en tidlig relevant indsat kan gøre.

Kamilla Nørregaard (Hasle, 2022-08-23)

#5500

Jeg selv har et barn med diagnose, og er helt enig med PPR.. der skal gøres noget NU!!

Trine Alsing (Greve, 2022-08-23)

#5501

Fordi der er et stor behov.

Helen Jensen (4293, 2022-08-23)

#5502

Jeg skriver under fordi at mistrivsel i folkeskolen er blevet et kæmpe problem. Vi skal som forældre lære vores børn hvordan vi behandler andre mennesker. Børn er desværre blot et produkt af det sted de er vokset op.

Stinne Vinther Olesen (Solbjerg , 2022-08-23)

#5505

Børn der traumatiseres i folkeskolen, bliver voksne med psykiske sårbarheder.
Børn skal have hjælp straks der viser sig vanskeligheder!
Børn er Danmarks guld!

Wie Inge (Harlev J, 2022-08-23)

#5506

Jeg er pædagog og har selv set hvordan praksis er blevet forringet væsentligt de seneste 10 12-13 år. Mindre og mindre tid til børnene og konstant blive kigget over skulderen og forlangt mere administrativt arbejde, hvorved tiden går fra børnene.
Vi kan ikke løfte den opgave der forlanges af os, uden at det går ud over børnene. Tid, nærvær, omsorg er en mangelvare, fordi det ikke prioriteres oppe fra.

Teresa Skov (Hirtshals , 2022-08-23)

#5507

Det er på tide at vi indser at inklusion på denne måde ikke virker, aldrig har virket og nok heller ikke kommer til det.

Anne Kæstel (Lystrup, 2022-08-23)

#5509

Skriver under, fordi der er ALT for mange børn der bliver svigtet og overset af systemet !

Lone Sørensen (Assens, 2022-08-23)

#5519

Har arbejdet som pædagog og daginstitutionsleder i mange år, og jeg er SÅ enig med psykologerne. Godt de råber op sammen, jeg vil gerne råbe med!!!

Jannie Sønderstrup (København, 2022-08-23)

#5525

Børnene er vores alles fremtid

Rita Giversen (Frederikshavn, 2022-08-23)

#5527

Der skal bare ske ændringer NU. Børnene kan ikke vente længere.

Mette Thomson (Esbjerg, 2022-08-23)

#5530

Det er for vigtigt til ikke at handle på det

Maja Pøhler (København S, 2022-08-23)

#5533

Jeg skriver under fordi jeg som pensioneret lærer (fra 17) er trist over den udvikling arbejdet med børn har taget.
Jeg har for efterhånden mange år siden, arbejdet under ganske andre vilkår med megen mere støtte til børn med særlige behov.
Eksempel: Til en dreng med ADHD, som nu er sidst i tyverne, fik vi 12 støttetimer om ugen. Disse forsvandt, da man nedlagte Amterne og støtten nu skulle betales af kommunerne, som slet ikke havde midler til det samme tilbud.

Anne Studsgaard (Hvidovre Denmark, 2022-08-23)

#5534

Jeg er så enig i brevets ordlyd. Er selv mormor til en vidunderlig dreng i målgruppen

Pia Pia Larsen (8270 Højbjerg, 2022-08-23)

#5537

Jeg skriver under.
Jeg har selv arbejdet som pædagogisk leder i en børnehave.
Jeg er meget bekymret for, hvad det gør ved både velfungerende børn og ved børn med særlige behov, at der sjældent er voksne nok omkring dem, her tænker jeg også, at der heller ikke er økonomi nok i en almindelig børnehave til at ansætte nok, samt ansætte nok uddannede pædagoger.
Jeg brændte fuldstændig ud, og fik voldsomt stress, da alle mine værdier konstant blev presset. Jeg ønskede en høj faglighed, med voksne nok til se alle børnene.
Det skal ikke dreje sig om at " slukke ildebrande" hver dag. Mit hjerte ligger hos børnene og jeg oplevede, at vi ikke kunne få støttetimer nok, selv til de børn som reagerede udad, både overfor de andre børn og personalet.
Jeg endte med at arbejde alt for mange timer, både for at få dagene til at hænge sammen personalemæssigt, samt for at være der for de børn, som havde særlige behov.
Der er alt for ringe normeringer i de danske daginstitutioner, samt det er for få timer vi kan få til de børn som har store udfordringer. Vi har simpelthen ikke folk nok til at varetage alle børns behov.
Jeg er blevet meget alvorlig syg af det pres jeg stod i. Jeg er ked af det på vegne af alle de børn som ikke for voksen kontakt nok, samt de børn med særlige behov, som ikke får den nødvendige støtte. Vi pædagoger ved ofte godt hvad vi skal gøre, for at skabe gode sociale og gode udviklende inkluderende miljøer, men er ikke fagfolk nok på institutionerne. Personale og ledere brænder ud alle vegne. Nogle gange med alvorlige sygdomme til følge. Det er hverken rimeligt for børnene, familierne eller personalet og de pædagogiske ledere.

Trine Røjgaard-Riis (Lystrup , 2022-08-23)

#5540

Fordi jeg er pædagog i en vuggestue og kan se det ved selvsyn.

Signe Rasmussen (2860 Søborg, 2022-08-23)

#5551

Fordi jeg Arb som ppr. Pædagog i Furesø kommune

Jinnie Klittegaard (3500 Værløse, 2022-08-23)

#5555

Fordi jeg har en søn som har indlæringsvanskeligheder. Vi har kæmpet om hjælp til ham siden anden klasse, men har intet fået. Grundet mistrivsel har vi nu været nødsaget til at sende ham på en special efterskole allerede i 8.kl som kun 13 årig.

Chalotte Johansen (Vejen, 2022-08-23)

#5558

Dette er et meget alvorligt problem og løsninger skal prioriteres meget højt

Birgitte Harder (2000 Frederiksberg, 2022-08-23)

#5559

Jeg har arbejdet i folkeskolen gennem mange år og været en del af dette stadigt mere og mere pressede system, hvor brandslukning er eneste mulighed - som lærer/pædagog har man ikke en reel mulighed for at gøre det godt nok for de børn der har det svært, selvom man godt ved hvad der skal til. Jeg er mor til to psykisk sårbare børn - den ene har autisme, den anden belastningsreaktion. Begge børn lider under utilstrækkeligt skoletilbud til den ældste med autisme og manglende og langsommelig til vores familie generelt fra kommunalt regi og børnepsykiatri.

Bonnie Pedersen (Rødding, 2022-08-23)

#5560

Jeg selv er en del af denne dagligdag der beskrives og ser det samme som det der beskrives

Grethe Juhl (Åbyhøj, 2022-08-23)

#5570

Jeg er pårørende til børn med særlige udfordringer der sidder fast i den almene folkeskole fordi der ikke er ressourcer til at flytte dem. Inklusionen har haft sin konsekvens og den rammer nu. Det gør ondt på familie og omgangskreds.

Sarah Hamideh Mansour (Hjørring , 2022-08-23)

#5573

Jeg er lærer

Kristian Jensen (Aarhus C, 2022-08-23)

#5576

Jeg skriver under fordi jeg er enig med psykologerne i deres bekymringer.
Jeg arbejder selv i dagtilbud og deres bekymring har været vores igennem flere år.

Børn og unge er vores fremtid og vi svigter dem.

Camilla Nielsen (2750 Ballerup , 2022-08-23)

#5579

PPR er nærmest ikke tilgængelige på skolerne, det er en katastrofe!

Katrine Ingemann (Harlev J, 2022-08-23)

#5580

Det er en super vigtig sag, vi alle bør støtte op om.

Jane Dinesen (Kgs.Lyngby, 2022-08-23)

#5588

Mine børnebørn mistrives i det nuværende skoletilbud.

Helene Schmidt (Aabenraa, 2022-08-23)

#5590

Jeg har en datter der er i systemet

Janni murel (Nykøbing F , 2022-08-23)

#5594

Er pædagog på 15. År og ser problematikkerne i praksis hver dag.

Natasja Dalsgård (København s, 2022-08-23)

#5598

Jeg er enig i at der skal ske en markant ændring hurtigt, så vores børn får lov til at udvikle sig på sund vis.

Nelly Kath (Knebel, 2022-08-23)

#5600

Det er så vigtigt at vores børn har det godt. For det enkelte barns skyld - men også for fælleskabet og samfundsøkonomiens skyld.

Sofie Risborg Kloster (Brønshøj, 2022-08-23)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...