Støtte til PPR-psykologers åbne brev til politikerne
Kommentarer
#5001
Jeg er fuldstændig enig og støtter det 100%Gabrielle Hebo (Vordingborg, 2022-08-23)
#5003
vi også har været igennem PPR og har kæmpet i mange år med skole og en dreng i mistrivselJeannie Plambeck (Søborg, 2022-08-23)
#5004
Jeg har haft to børn i mistrivsel i folkeskolen, hvor det offentlige system har fejlet i begge sager, og vi har måttet ty til privat udredning og behandling for at vende den negative udvikling.Annmarie Falk Skovgaard (Nykøbing F. , 2022-08-23)
#5006
Jeg selv arbejder som pædagog på en skole og ærlig talt har ondt i maven over at sende min egen dreng i skole om to år.Lise Rosendahl (Jyllinge, 2022-08-23)
#5007
Fagligt begrundet opråb omkring et af de største svigt vi som samfund begår hver eneste dag.Siff Jensen (Svendborg, 2022-08-23)
#5009
Vores børn og unge er vores største ressource, vi har ganske enkelt ikke råd til at tabe dem på jorden.Mette Albæk Kankesan (Tranbjerg J, 2022-08-23)
#5010
Jeg har arbejdet, som pædagog i en kommunal integreret daginstitution. Jeg elskede mit job og arbejdet med børnene og fandt det utrolig meningsfyldt og vigtigt. Jeg valgte dog sidste år at skifte til en selvejende institution og et andet arbejdsfelt, hvor der er tid til at udføre sit arbejde på en nærværende og ordentlig måde. Noget jeg desværre oplevede ikke kunne lade sig gøre i kommunal regi. Det blev simpelthen alt for hårdt at arbejde i børnehave. Dårlig normering, støj og generelt ringe arbejdsforhold....og NEJ det var ikke ledelsens skyld. De gjorde hvad de kunne ud fra de midler de havde.Tænk det er vores fremtid, børnene, som vi byder så dårlige forhold
Connie Jensen (Vejle+Ø., 2022-08-23)
#5012
Jeg er korleder for børn og unge. De kommer til mig og er kede af at de ikke kan få den rigtige hjælp fra kommunen pga ventetid. Det er SÅ frustrerende og ødelægger ikke kun den unge, men hele familien.Stinne Øllgaard (Aalborg, 2022-08-23)
#5015
Jeg vil gerne støtte PPR- psykologerne. Derfor skriver jeg under.Else Tonnesen (Roskilde , 2022-08-23)
#5016
Det er så utroligt vigtigt for vores børn og samfundStig Gamborg Hansen (Egå, 2022-08-23)
#5024
Det er åbenlyst vanvittige forhold mange børn lever under i folkeskolen hvis de ikke er neurotypiske. Det har det været længe og der skal gøres noget.Bettina Mayann (Vanløse, 2022-08-23)
#5029
I egen familie har vi mærket alvorlig mistrivsel hos vores datter - gennem e stor del af grundskolen . resulterende i en middelsvær depression i de sene teenageår. Megen sorg og lidelse osmt selvskade og selvhad har det medført. Det kommer til at tage mange år endnu et rette op på og med nødvendig hjælp fra psykolog og medicin.Som familie har det været opslidende og jeg er idag tilknyttet en pårørendegruppe i regi af Bedre Psykiatri - det er hjælpsomt. Familien har båret alt for meget og er udtrættet undervejs pga for lidt hjælp og forkert hjælp undervejs.
Suk, jeg tror godt at det kan gøres bedre...
susanne winther (Århus+C, 2022-08-23)
#5034
Det eneste argument politikerne har respekt for er, at forsømmelserne i nutiden bliver dyrere på længere sigt.Pia Rovsing Clemmensen (Sakskøbing, 2022-08-23)
#5037
Jeg selv er børnehaveklasseleder og oplever det på egen skole, hvilket ellers er en fantastisk skole. Oplever vi holder møde om det samme barn og de samme udfordringer og ønsker mere handling og trivsel for alle børnHenriette Lisberg (Middelfart, 2022-08-23)
#5038
Jeg skriver under, fordi jeg oplever denne udfordring på nært hold både som mor og som socialrådgiver.Eva Sørensen (Dalmose, 2022-08-23)
#5042
Trivsel er forudsætningen for, at børn kan lære og udvikle sig frit. Og så må det i øvrigt være et mål i sin helt egen ret - at vi trives som mennesker, store som små.Eva Strøm (Skødstrup , 2022-08-23)
#5046
Fordi jeg arbejder i systemet og kender til problematikkenBerit Vedelgart (Egernsund, 2022-08-23)
#5047
Jeg skriver under fordi, jeg på lige fod med PPR psykologer møder unge mennesker, som teencoach i efterskoleregi, psykisk sårbare efter alt for lang tid at have været i den beskrevne “maskine”. Et monumentalt oprydningsarbejde ift tillid, tryghed, selvværd og håb.Arly Badstue (Aarhus, 2022-08-23)
#5055
En kerneværdi at vores børn og unge der iøvrigt ikke selv kan stemme, får en stemme og at voksne advokerer for dem og ser dem. Svigtet har stået på alt alt for længe.Katrine Lund (Valby, 2022-08-23)
#5058
Jeg skriver under, fordi jeg er psykoterapeut og kender til problematikkerneKathrine Juul-Hansen (København K, 2022-08-23)
#5059
Jeg selv oplever helt jeres beskrivelse. Jeg er skoleleder.Lene Brejnegaard (Knebel, 2022-08-23)
#5065
Jeg som udfører på ungeområdet oplever det samme, som PPR og vi drukner i unge, som mistrives. Der skal gøres noget for at vende skuden tidligere i udsatte børns liv.Sif Kirk (Skødstrup, 2022-08-23)
#5066
Jeg arbejder som lærer og oplever dette dagligt i mit arbejde.Dorte Gertsen (4000 Roskilde, 2022-08-23)
#5077
Jeg skriver under fordi det er en super vigtig sag!Majbritt Piper (Ballerup , 2022-08-23)
#5079
Jeg som pædagog gennem 34 år er dybt bekymret over mangel på pædagoger, dårlige normeringer, brandslukning fremfor fordybelse og kreativitet osv.Melina Christensen (Vedbæk, 2022-08-23)
#5083
Fordi der er noget helt galt med systemet i dag. Har oplevet et system som var så langsomt, og det har haft stor konsekvenser.Morten Egedal (Frederikshavn, 2022-08-23)
#5084
Begge mine børn har og har stadig svære udfordringer med at gå i skole. Så jeg bakker op om, at vi er nødt til at tænke dagtilbud og skole på en anden måde, så vi sikre, der er rammer for at skabe de bedste vilkår for vores børns trivsel.Susanne Rømming (Aalborg , 2022-08-23)
#5086
Jeg er enig og det er et super vigtigt budskabSigne Liv Sørensen (Taastrup, 2022-08-23)
#5087
Trivsel er SÅ afgørende for børns læring. Det skal være attraktivt at være lærer.Helle Asaa (Odder , 2022-08-23)
#5089
Jeg har et barn i specialtilbud og har mødt manglende faglig specialviden.Gitte Jensen (8883 Gjern, 2022-08-23)
#5097
Børn har krav på et godt børneliv, med nærvær, ro og overskud fra de voksne. Børn er vores fremtid. Hvis vi ikke gør noget nu, bliver det bare dyre på sigt.Bente Brinkmann Sørensen (Aalborg , 2022-08-23)
#5100
At jeg og min familie, er en del af dette system.Carlsen Mia (Solrød Strand, 2022-08-23)
#5111
Jeg selv har haft et barn i mistrivsel som blev tabt på gulvet. Har endnu et barn som ikke er startet i skole endnu og det givet sku mavepine at tænke på hvad der venter.Ina Severinsen (Sæby, 2022-08-23)
#5112
Jeg bekymre mig om børn og min søn arbejder med børn og ser mistrivslenKarin Koch (Ølstykke, 2022-08-23)
#5114
Jeg er lærer og ser det samme!!!Maria Toft (Vordingborg , 2022-08-23)
#5121
Vores børn er de vigtigste i vores samfund, de er fremtiden for samfundet! Hvis vi investerer i børn og unges trivsel fra starten kommer vi som samfund 100% til at spare penge på lang sigt. Politikerne skal lære og tænke langsigtet, og ikke kun tænke på hvad der vil være godt for dem selv i deres 4 årig valgperiode.Karin Dige Lauritsen (Holstebro, 2022-08-23)
#5126
Jeg har selv et barn med diagnoser og det har været en katastrofe at se igennem folkeskoletiden, hvor lidt hjælp der reelt var, og hvor dårlig rammerne og vilkårene i skolen var. Lærerene var slet ikke rustede - eller uddannede i - at stå med denne gruppe special elever , oveni de andre elever. Og selv om de var uddannede var der jo på ingen måde tid til at tilgodese dem. Elever med en autisme diagnose sad med en ipad med spil på gangen, for de kunne ikke være i klasselokalet. Men der var ingen læring i det - bare opbevaring. Når man inkluderer i den ene ende - så ekskluderer man i den anden ! Og fordi man befinder sig i samme rum, betyder det ikke at man er inkluderet ! Det er simpelthen en ommer !! Stor opbakning til brevet fra PPR psykologerne herfra !Iben Stenholt (Horsens, 2022-08-23)
#5131
Jeg er helt enig 👍Kate Bendtsen (Kbh N, 2022-08-23)
#5132
Jeg skiver under, fordi det er et vandvids-eksperiment, vi er i gang med at udføre på vores børn.Havde man søgt om at randomisere et studie og tildele den ene børnegruppe, de rammer, som vi tilbyder børnene nu, og tilbyde den anden gruppe mindre og mere trygge rammer med bedre normeringer med henblik på at følge børnene ind i teenage-årene og se, om der var større problemer i den første gruppe, så havde man fået et kæmpe rungende NEJ fra etisk komite og havde ikke fået lov at udføre et studie, der med så stor sandsynlighed ville få konsekvenser for den første gruppe.
Tankevækkende, at de fleste af os alligevel afleverer vores børn til dette gale eksperiment.
Jeg ville ønske, at alle stramninger i velfærden foretaget af politikere ville kunne få retslige konsekvenser for de, der havde stemt det igennem, hvis det med rimelighed kunne siges, at det har forvoldt skade på sigt og var forventet med de stramninger. Men der er frit spil og ingen politikere skal stilles til ansvar for al den skade de er med til at forvolde indirekte.
Mikala Reipurth (Humlebæk, 2022-08-23)
#5136
Fordi alle faggrupperne omkring børnene og patienter i sundhedsvæsnet RÅBER op , men politikkerne er døve jooooLuna Elmkjær (Søborg, 2022-08-23)
#5138
Jeg er enig og bekymret for den stigende mistrivsel. Som kommende mor frygter jeg for mit barns udvikling, trivsel og læringsmiljø på forhånd.Sissel Bertelsen (Hylke, 2022-08-23)
#5139
Beskrivelsen er sand!Jonas Rasmussen (Vallensbæk, 2022-08-23)
#5140
Jeg arbjeder som socialrådgiver i børn og unge og jeg ser nøjagtigt de samme udfordringer. Noget skal der ske.Anne-Marie Jakobsen (Faaborg, 2022-08-23)
#5157
Jeg selv har et barn som er udredt og har været gennem det psykiatriske system. Vi har mærket på egne kroppe og familie liv, hvor opslidende og nedbrydende det er, når ens barn ikke trives.Malene Myrhøj Poulsen (Randers, 2022-08-23)
#5163
Jeg har et barn i 1. klasse og kan nikke genkendende til flere af beskrivelserne ift nogle af børnene fra hendes klasse.Charlotte Kristensen (Vestbjerg , 2022-08-23)
#5170
Vores børns trivsel er vores fritid 😀Ulla Bull (Vamdrup, 2022-08-23)
#5171
Jeg er tidligere lærer og forælder.Annette Laue (Sydals, 2022-08-23)
#5172
Psykiatrien skal prioriteres. Alt for mange besparelser på området giver dårlig trivelselTina Jørgensen (8600 Silkeborg , 2022-08-23)
#5182
Vi oplever som forældre til fire børn mellem 10 og 18, at det er blevet betragteligt sværere at passe ind i både dagsinsitutionens og skolens snævre rammer i dag ift. da vores ældste børn begyndte i skole i 2010. Friheden, engagementet, kreativiteten, nærværet, fleksibiliteten er væk i relationen mellem barn og pædagog/lærer og erstattet med travlhed, systematisk kassetænkning, PPR-møder og meget lidt fleksibilitet.Vores to ældste børn på 16 og 18 har haft en dannende skoletid og de er fuld af gå-på-mod ift. deres videre uddannelsesliv, sociale liv mv. Vores to yngste på 10 og 13 er skoletrætte og opgivende ift. det faglige, hvilket af og til smitter af på deres sociale engagement.
Ingen af dem er diagnosebørn, men sunde raske og "almindelige" børn.
Trist udvikling!!!
Merete Dalsgaard (Lystrup, 2022-08-23)
#5186
Der må og SKAL gøres noget på dette område! Det er vires og hele Danmarks fremtid (børnene) det handler om!!Louise Buk Mahler Andreasen (Dalmose, 2022-08-23)
#5188
Jeg ser fuldstændigt samme billede i min hverdag som folkeskolelærer. Tilmed går jeg med en bekymring for mine egne børns trivsel i et usundt system, der er svært at komme udenom.Sarah Husted (Aarhus, 2022-08-23)
#5196
Mine børn er i et børnehus hvor der opleves manglende energi fra pædagoger og hvor der er rigtig meget uuddannet personale. Stemningen er dårlig. Der bliver ikke taget imod mit barn. Mit barn er ked af at gå i institution. Manglende tilknytning til voksne.Michelle Lund (Mariager, 2022-08-23)
#5198
Jeg er enig. Der skal forandring til!Katrine Aastrøm Christensen (Aarhus N, 2022-08-23)