Bedre vilkår i danske daginstitutioner

Kommentarer

#3801

Børn bliver svigtet følelsesmæssigt i vores samfund disse år og det kan have fatale konsekvenser for det enkelte barns udvikling.

(Them, 2017-10-27)

#3805

DÉT er vores fremtid, vi behandler sådan

(Horsens, 2017-10-27)

#3809

Dårlige normeringer går ud over børns trivsel og udvikling

(Sakskøbing, 2017-10-27)

#3810

Jeg er mor og ønsker mere for mit barn!

(Hjørring, 2017-10-27)

#3811

Jeg arbejder i en daginstitution, og ved om nogen hvor stærkt vi løber og har konstant dårlig samvittighed over ikke at gøre det vi ved er det bedste for børnene

(Østermarie , 2017-10-27)

#3812

Børnene er vores fremtid

(Kværndrup, 2017-10-27)

#3815

Jeg selv står i situationen hver dag.

(Aarhus , 2017-10-27)

#3817

Ikke kun fordi min datter nu skal starte i vuggestue, også fordi jeg selv er pædagog og har prøvet at stå "med håret i postkassen" i mit arbejde. Ønsker de bedste betingelelser for de små guldklumper!

(Hvidovre, 2017-10-27)

#3822

Jeg er næsten nyuddannet pædagog og jeg kan ikke se mig selv arbejde i faget før vilkårene bliver bedre. Jeg har ikke fået denne uddannelse fordi jeg vil slides ned i løbet af ingen tid, fordi nogle mener at vi stadig bare passer børn.

(Randers NV, 2017-10-27)

#3828

Jeg skriver under fordi det er et dagligt problem

(Glostrup, 2017-10-27)

#3831

Vi er alle interesserede i at sikre vores børn en god hverdag og dermed mod på fremtiden.

(Solbjerg , 2017-10-27)

#3836

Der er for få pædagoger i daginstitionerne
På skolerne burde det også være obligatorisk med ansættelse af pædagoger som et vigtigt supplement

(Grindsted, 2017-10-27)

#3839

Jeg har tre børn der over en lang årrække har benyttet daginstitutioner.
Det er tydeligt at se Pædagogerne yder deres ypperste for at nå omkring alle børn. Men det kan de langt fra.
Har flere gange afleveret mine grædende børn hos en pædagog der i forvejennsidder med 4 børn der græder.
Har herefter taget på arbejde med ondt i maven for at tage mig af andre forældres børn i en børnehave.
Jeg når på ingen måder omkring alle børn og børn med særlige behov.
Jeg føler vi laver lappeløsninger og slukker ildebrand og det er sjældent jeg efterhånden får mulighed for at gøre det jeg er piv hamrende god til: nemlig at være faglig skarp og udvikle pædagogiske forløb og struktur udvikling i daginstitutioner. Dette som højner fagligheden!
Men jeg har ikke tid. Derfor har jeg besluttet at trække mig fra faget for jeg vil ikke tage fra arbejde mere med en følelse af ikke at slå til og svigte børnene.

(Højbjerg , 2017-10-27)

#3840

Fordi jeg er én af de pædagoger der tit står med 17 børn alene..........

(4700 Næstved, 2017-10-27)

#3841

Jeg er selv ansat i en vuggestue på en stue med 13 vuggestue børn hver dag er vi 2 pædagoger om formiddagen plus 1 vikar som skifter bleer på vores stue og en anden stue dvs 1 mand til at skifte 25 vug børn - når vi rammer eftermiddag dvs fra kl 13 til 16 er vi hvis det er en god dag 3 voksne til 25 vug børn (på de dårlige dage er vi 2) som skal tages op fra deres soveposer tages op af deres barnevogne skiftes og have frugt - det er urimelige forhold og i den grad omsorgssvigt at så små børn ikke får den støtte og kontakt de har brug for men bliver overladt til sig selv meget af tiden fordi vi som pædagoger løber rundt i de tre timer for at nå alt det praktiske arbejde der jo er i at arbejde med vuggestuebørn - Hver dag er der børn der falder ned fra deres taburetter, slår skubber og bider hinanden fordi de mangler støtte i deres voksen kontakt - Eller børn der må sidde i op til 20 min og vente på at blive skiftet fordi der er kø ved puslebordet - Men hvor er poltikernes fokus henne?? Det er på at vi skal arbejde med læreplaner!!!!! læringsmiljøer og alt muligt andet som slet ik er relevant! Det mest basale hos et lille vuggestue barn er vel at de får den tryghed og omsorg de har brug for!!!! Men nej for regeringen er det vigtigere at vi dokumentere alt den læring vi laver med dem så de kan blive gjort skole parate og komme hurtigt igennem systemet. I kommer til at opleve så mange børn som ramler ind i mistrivsel fordi de helt basalt mangler voksen støtte i deres hverdag og derfor slet ikke lære hvordan man skal begå sig i relation til andre mennesker. Det kommer til at blive dyrt i den anden ende da der er ingen tvivl om at rigtig mange børn bliver tabt undervejs.
Hilsen en pædagog der overvejer at skifte fag fordi hun ikke kan stå inden for det manglende ansvar!!

(Rødovre, 2017-10-27)

#3849

Fordi forholdende i institutionerne nærmer sig omsorgssvigt. Hilsen en mor og pædagog

(Brøndby Strand, 2017-10-27)

#3850

Jeg er pædagog og har selv oplevet på egen krop hvad dårlige normeringer gør ved den enkelte, kollegaer og børnene . Dårligt arbejdsmiljø giver stress og stress giver mere stress og vi kommer alle ind i en ond cirkel. Dårligt for mennesker og samfund.

(København nv, 2017-10-27)

#3855

Jeg skriver under fordi jeg selv er pædagog og når der skæres helt ind til benet, bliver det pædagogiske arbejde nedprioriteret og udmattende. Kvaliteten daler og det går ud over børnene.

(Odense, 2017-10-27)

#3861

Jeg er enig i alt det ovenstående. Børnene er vores fremtid og fortjener den bedste opvækst. Ingen tvivl om flere pædagoger kan gøre en forskel.

(7800 skive, 2017-10-27)

#3862

Jeg skriver under fordi jeg selv er uddannet pædagog og har mange venner indenfor det pædagogiske felt som fortæller om en presset dagligdag med alt for mange børn som der ikke er tid til at have øje på pga for dårlig normering. Jeg mener ikke det er rimeligt, hverken for børnene eller for pædagogerne der ikke føler sig tilstrækkelige og som ofte ender med stress.

(Viby j, 2017-10-27)

#3864

Jeg læser til pædagog - før det tog jeg PAU - pædagogisk assistent og i min første praktik som PAU-studerende stod jeg alene med mange børn, skulle lave formiddags frugt og skulle tage i mod beskeder fra forældre samtidig med at jeg skulle være nærværende.

(Vejle, 2017-10-27)

#3869

Jeg er pædagog

(Værløse, 2017-10-27)

#3870

Synes det er med tiden blevet for dårlig en normering i daginstistutionerne, så for at deltage i at gøre opmærksom på drt skriver jeg under

(Ikast, 2017-10-27)

#3873

Tid til den enkelte, tid til den nære relation og tid til omsorg - det burde være et hvert barns ret

(Holstebro, 2017-10-27)

#3874

Min søn skal i børnehave til næste år, at sikre bedre nomering inden han starter. Det vil også skabe tryghed for hans mor, at vide at pædagogerne ikke går grædene hjem fordi de er for stressede.

(Esbjerg Ø , 2017-10-27)

#3877

Jeg skriver under fordi det handler om vores børn og deres fremtid. Jeg ønsker ikke at børnenes ve og vel bliver tilsidesat grundet nedskæringer. Derudover er det ikke fair, at pædagogerne skal stå med sådan et stort ansvar alene - der er brug for nok hænder til at varetage børnenes behov, samt at forebygge et dårligt arbejdsmiljø for pædagogerne, medhjælperne og vikarerne.

(Kregme, 2017-10-27)

#3879

Jeg skriver under fordi jeg selv er pædagog, står i situationen ret tit og jeg syntes hverken børn el voksne er tjent med situationen som den er i dag.

(Horsens , 2017-10-27)

#3882

Jeg er pædagog og jeg synes børnene og vi, trænger til bedre vilkår.

(Juelsminde , 2017-10-27)

#3887

Jeg er pædagog og nok er nok!

(Nykøbing Falster, 2017-10-27)

#3889

Da jeg selv arbejder i faget og har stået i det mange gange det er hverken i orden over for personalet men slet ikke over for børnene

(Christiansfeld , 2017-10-27)

#3890

Jeg skriver under, fordi det efterhånden er gået hen og blevet en normalitet. Det er slet ikke i orden.

(Værløse, 2017-10-27)

#3893

Har børn i flere børn og det er tydeligt at mærke hvordan standarden er faldet fra dengang mine store børn gik i institution til nu hvor de små gør. ALT for få hænder til antallet af børn!!

(Assens, 2017-10-27)

#3896

Jeg skriver under fordi, jeg har to børn i institution og oplever dagligt, at der er 14 børn, eller flere, alene med én pædagog. Flere af børnene i børnehavegruppen er mellem 2,5 og 3 år og har brug for ekstra om sorg.
Flere gange har jeg, eller andre forældre, hjulpet børn ud af situationer hvor andre børn bider eller slå, men ingen pædagog er i nærheden.
Det er utrykt at efterlade sit barn.
Det er synd for de fantastiske pædagoger!

(Køge, 2017-10-27)

#3897

Jeg har oplevet stressede pædagoger i mi e børns institution, hvilket går ud over børnene. Jeg har nogle gange blevet lidt længere på stuen for at aflaste. Både i vuggestue og børnehave..

(Næstved, 2017-10-27)

#3902

Jeg er færdiguddannet om 3 måneder, og har oplevet hvor dårlig normeringen er. Vi skal have fokus på børnene, de er vores fremtid.

(Horsens, 2017-10-27)

#3907

Det er på tide vi giver vore børn den tryghed og nærvær, der er så vigtig, og for at give vore pædagoger meget bedre arbejdsvilkår.

(Gudhjem, 2017-10-27)

#3908

Det er så vigtigt at det pædagogiske arbejde handler om udvikling af børnene kompetencer og det kræver at hvert enkelt barn bliver set og hørt.

(Kbh nv, 2017-10-27)

#3911

Vi ikke kan være andet bekendt!

(Greve, 2017-10-27)

#3912

Jeg er selv pædagog og ved godt hvor dårlig normeringen er. Vi har brug for en bedre normering!!

(Slagelse, 2017-10-27)

#3917

Jeg har netop fravalgt vuggestuer pga for få pægogoer. Mit barn skal ikke have en hverdag hvor han kan risikere omsorgssvigt

(Ølstykke, 2017-10-27)

#3923

Fo

(Haderslev, 2017-10-27)

#3925

Jeg er pædagog, og derfor berørt af dårlige normeringer såvel som børnene. Grænsen er for længst nået. Det er omsorgssvigt ved høj lys dag. At vi vil være det bekendt

(Haderslev , 2017-10-27)

#3927

Fordi det er min fremtid

(Aarhus, 2017-10-27)

#3928

jeg gennem mit arbejde ser hvordan personalet i dagins. er presset i hverdagen. og fordi jeg ved hvor meget tid og omsorg betyder for børns udvikling.

(Jægerspris, 2017-10-27)

#3932

De nuværende normeringer har dagligt konsekvenser for børn og pædagoger. Både kvalitet og sikkerhed halter, og det kan blive dyrt på kort og lang sigt.
Børnene skal se langt efter en pædagog og pædagogerne når ikke hele vejen rundt om det enkelte barn/ børnegruppe.

(Køge, 2017-10-27)

#3934

børnene er vores fremtid, så vi skal passe ordentligt på dem med nok voksne i ordentlige rammer.

(5560 Aarup, 2017-10-27)

#3938

Jeg har valgt ar skrive under fordi jeg er mor til tre.

(Frederiksberg, 2017-10-27)

#3944

Jeg er selv ansat i offentlig institution og kender vilkårene

(4040 jyllinge , 2017-10-27)

#3948

Jeg skriver under fordi de her vilkår er vanvittige og ender i omsorgssvigt.

(Odense, 2017-10-27)

#3949

Jeg ofte står alene halve eller hele dage imellem 10-17 børn.

(Kongens Lyngby , 2017-10-27)

#3950

Det er ubeskriveligt urimeligt både for børn og voksne at byde nogen disse forhold i et velfærdssamfund. Jeg har i 14 år arbejdet i daginst. Stoppede med det tilbage i 2006. Dengang var forholdene allerede urimelige. Der kan kun tabes mennesker på gulvet med sådanne urimelige forhold. Og i sidste ende bliver det kun dyrere for samfundet at behandle på det, der skal samles op efter svigt. Det er som at tisse i bukserne ikke at behandle vores fremtid godt og trygt!

(Horsens, 2017-10-27)

#3953

Jeg skriver under fordi jeg som pædagog oplever urimelig forhold for børnene i institutioner og går tit hjem nedslået og den brandslukning der har været det meste af dagen, men jeg skriver også under som forældre som oplever personale som gør deres bedste under de forhold de har og kan se at de har opgivet det nærvær og fordybelse som har en vigtig faktor i børnenes læring.

(Humlebæk, 2017-10-27)

#3954

Vi skal passer bedre på den næste generation.
Især de helt små børn har behov for nærhed tryghed og det kommer fra de voksne. Pædagogerne kan desværre ikke være tilgængelige for alle med de normeringer der er

(Helsinge, 2017-10-27)

#3955

Jeg er selv pædagog og kender til forholdene som ikke er optimal for børn og voksne

(Esbjerg N , 2017-10-27)

#3956

Det efterhånden ikke er et pædagogisk tilbud, men opbevaring af børnene... Jeg synes I skal lave en underskriftindsamling om bedre løn også... Det er jo helt til grin!

(Ry, 2017-10-27)

#3962

Jeg skriver under fordi jeg som tidligere pædagog ved at børn i tæt med voksne udvikler sig bedre og at omsorg og nærvær er vigtig for deres opvækst.
Det er en sørgelig udvikling jeg er bekymret for mine børnebørn. Trist

(3400 Hillerød, 2017-10-27)

#3972

Er mor til tre børn og har længe haft ondt i maven over de alt for få hænder der er i institutionen.

(Herning, 2017-10-27)

#3974

Fordi jeg er uddannet pædagog. Har arbejdet i daginstitutioner siden 1990. Jeg kender alt til vilkårene. Igår stod en kollega alene med 20 børn i 2 timer.

(Hellerup, 2017-10-27)

#3976

Jeg er selv pædagog, så kender alt for godt til normeringerne og samtidig har jeg en datter og kan se hvad det hør ved hendes hverdag i børnehaven

(Greve, 2017-10-27)

#3977

Fordi det er så pokkers vigtigt og vores børn fortjener kun det bedste!!

(København, 2017-10-27)

#3978

Jeg skriver under fordi: Det er hul i hovedet ikke at prioritere vores børn og deres start i livet. Det er ikke et sted hvor vi som samfund kan tillade os at gå på kompromis med kvalitet, trivsel og tryghed.

(København, 2017-10-27)

#3980

Jeg er pædagog. Små børn har ret til ordentlige vilkår.

(Frederiksværk, 2017-10-27)

#3985

Jeg er enig

(Nørre Alslev, 2017-10-27)

#3990

Jeg er enig i, at der bør være en fornuftig normering i daginstitutionerne.

(København, 2017-10-27)

#3993

Jeg oplever mange børn og få pædagoger i min datters vuggestue. Med meget larm og kaos til følge

(Rødovre , 2017-10-27)

#3998

Jeg er vuggestuepædagog, og det vi byder vores små børn er offentligt omsorgssvigt. Jeg var igår alene med 11 børn under 2 år - det er IKKE i orden, og hvis vilkårene ikke bliver bedre, forsvinder de dygtige pædagoger fra institutionerne. Jeg vil i hvert fald ikke være med meget længere.

(Aarhus C, 2017-10-27)

#3999

Nu må det være slut med forringelser på daginstitutionerne .

(Hvidovre , 2017-10-27)

#4000

Jeg skriver under fordi, jeg i mit daglige arbejde i en daginstitution (børnehave) kan mærke konsekvensen af de mange nedskæringer og manglende hænder. Både på antal sygedage og sygemeldinger i personalet, men også på børnene og deres adfærd. Der er simpelthen ikke nok tid til at drage den omsorg som børnene har behov for. Samtidigt er jeg selv mor og ønsker bedre forhold for mig eget barn.

(Aulum, 2017-10-27)