Underskrifter mod KÆMPE biogasanlæg ved Djurs Sommerland!!!!

Kommentarer

#202

Jeg skriver under fordi jeg ikke mener, at Syddjurs kommune har råd til at satse indtæ-
gter fra turist branchen til fordel for et projekt, der har store problemer med generering af Co2, uoverskuelige trafikale (dermed økonomiske) problemer for hele Djursland og specielt for Norddjurs; overhængende fare for ødelæggelse af helt enestående natur og vandreserver.
I øvrigt er det halsløs gerning, at satse på en placering så tæt på et enestående naturområde, der allerede har prædikatet "Hjertet af Djursland"; Vild natur, stor satsning på turistbranchen; sommerland, sand strand og vand.
Med den nye placering satser kommunen helt på rouletten, ved at lægge anlægget så tæt op af et brandbart skovområde.
En tør sommerdag, som der jo med den globale opvarmning er stor sandsynlighed for kommer, må det være med is i maven, at foreslå den placering.
Mvh. Peter Holst-Jørgensen

Peter Jørgensen (Glesborg, Denmark, 2023-11-27)

#203

Som nær nabo til Djurs sommerland og området, kan jeg slet ikke se at det kan gavne med et biogas anlæg..
Der et for få år siden anlagt helt ny vej, samt cykelsti for at fremme mulighederne for at adskille turister og fast boende, med trafik.
At ødelægge det med et biogas anlæg er helt forkasteligt, da Djurs Sommerland indbringer utrolig meget økonomisk til hele Djursland, med turister.

NEJ TAK!

Amalie Matthiesen (8586, 2023-11-27)

#208

Et så stort biogasanlæg på placering 2.1, er forkert. Der kunne ske det samme som skete i Oxford i begyndelsen af oktober, hvor et biogasanlæg på 50.000 m3 blev ramt af et lyn og eksploderede. Hvad kan der ikke ske, hvis det sker i et anlæg med 800.000 m3. Hvor er Djurs Sommerland så, og hvad kan der ikke ske, hvis det er en dag hvor parken er fyldt med glade gæster. Det sker måske aldrig, men gør det det alligevel - kan politikerne så nogensinde tilgive sig selv. Jeg er nabo og har bestemt ikke lyst til at opleve dette.

Kim Andersen (Nimtofte, 2023-11-27)

#209

Det er helt hovedløst at smadre områdets største turist attraktion, ved at placere noget så ildelugtende som et biogas anlæg så tæt på. Uanset hvor fint og moderne det end måtte være, så lugter der stadig. I så fald tror jeg der er mange som os, som vil blive nødt til at genoverveje om man vil købe sæsonkortet/billetten. For hvad nu hvis vind retningen er uheldig den dag man er der. Der ikke meget ved at rende rundt i lugten af lort en hel dag.

Linda Landry (Ryomgård, 2023-11-27)

#212

Fordi jeg boede i Østenfjeld fra 1958 til 1996og erkommen der daglig siden og ved hvad gener sådan et anlæg vil give flyt det dog hen hvor gyllen er det vil betyde korter er. Og billigere transport men det betyder måske ikke noget envidere kunne vi sende bore børn ud på cykel det er alt for farlig nu. Kamma Nielsen

Kamma Nielsen (Nimtofte, 2023-11-27)

#214

Pga større trafik igennem ryomgård

Lars Sørensen (Ryomgård , 2023-11-27)

#217

Lokal berørt

Jette Brams (Nimtofte , 2023-11-27)

#218

Lokal berørt

Per Madsen (Nimtofte, 2023-11-27)

#222

Djurs sommerland er en kæmpe attraktion for Djursland, der trækker masser af turister til området.
Det vil da være tåbeligt at ødelægge en god oplevelse med en lugt af lort en dejlig sommerdag.
Bare prøv at køre en tur forbi biogasanlægget der ligger mellem Århus nord og Hadsten motorvejsfrakørslen, der lugter altid forfærdeligt derude.
Det vil da være synd at ødelægge den gode oplevelse i Djurs sommerland med det

Inger Espensen (Lime, 2023-11-27)

#232

Projektet er blevet for stort - også til de beskedne trafikale forhold!

Elsebeth Holbech (Glesborg, 2023-11-28)

#233

Nej der skal ikke ligge sådan et biogas anlæg tæt på Danmarks bedste forlystelsespark, de må finde et andet sted der er så mange andre steder sådan noget kan ligge

Daniel jensen (Grenaa, 2023-11-28)

#236

Landbomiljø og turisme er bagud for Djursland s overlevelse

Bent Nørregaard (Gjerrild, 2023-11-28)

#240

Det er en særdeles uhensigtsmæssig placering tæt på Djurs Sommerland

Jakob Praestegaard (Silkeborg, 2023-11-29)

#243

Jeg ikke ønsker biogasanlæg og de medfølgende gener så tæt på vores ejendom i dette naturområde.

Tommy Thuesen (Nimtofte, 2023-11-29)

#244

Jeg skriver under fordi jeg ønsker biogasanlæg i turist område samt den øget trafikbelastning med tunge køretøjer

Kennet Jensen (Rønde, 2023-11-29)

#258

Jeg er enig med underskriftindsamler

Gitte Ravnsbæk (Allingåbro, 2023-12-04)

#263

Ryomgård kan virkelig ikke bære mere trafik.

Anne-Sofie Bach (Ryomgård , 2023-12-04)

#266

Det vil belaste det område jeg selv, min mand og børn bor i særdeles negativt!

Fie thorup (Ryomgård, 2023-12-04)

#270

Jeg bor i området

Helle Holm Graversen ( Nimtofte, 2023-12-05)

#274

Trafikale problemer

Rune Friis Pedersen (København, 2023-12-05)

#278

Jeg er bekymret for trafikken, lugtgener og hvad det vil betyde for Djurs Sommerland. Derudover har jeg skov direkte op til Løvenholm skov, som der gives dispensation for skovbygge linje til byggeriet.

Michael Kastrup (Nimtofte , 2023-12-05)

#284

Jeg protesterer imod at der bygges et kæmpestort biogasværk ude i det åbne land.
Det vil genererer store mængder trafik og luftforurening.

Tune Spang Olsen (Stenvad, 2023-12-06)

#288

Anlægget vil belaste de lokale veje, bl.a. gennem Stenvad i urimelig grad. Området er i forvejen mere end belastet af tung trafik.

Jacob Haaber (Stenvad, 2023-12-07)

#292

Vores små veje er overhovedet ikke bygget til den masive tunge trafik af tankvogne.vi skal heller ikke have den trafik forbi vores skole i vivild samt landsbyerne på djursland.læg anlæget ved grenå hvor der kan tilkøres fra store veje.

Søren Kjemtrup (Sorvadvej, 2023-12-07)

#293

Jeg er stærkt imod at der skal være et biogas anlæg overhovedet nogen steder langs hovedvej 16

Den eneste i området der har gevinst at et sådan værk er brdr. Thorsen ingen andre

Vores skønne natur vil blive ødelagt

Djurs Sommerland vil miste kunder

Trafikken bliver BETYDELIGT værre end den i forvejen er

Vores ejendomme vil falde drastisk i værdi og være usælgelige
Uden nogen form for kompensation
Det er ikke fair.

Samt de enorme lugt gener et sådan værk vil medføre, for DET vil lugte uanset hvad SteffenThorsen siger.

Stop de planer mens tid er
vi vil IKKE være naboer til sådan et fortagende

Et sådan fortagende hører hjemme i et industri område
IKKE i et turistområder med smuk natur.

Feks. Ved Fornæs, eller ved den tomme militær lufthavn ved Tirstrup hvor der er direkte forbindelse til motortrafikvej og motorvej, samt at der jo også er tilkørsel til området med traktor.

Mvh Claus Sørensen.

Claus Sørensen (Ramten, 2023-12-07)

#302

At placere sådan et I nærheden af et stor turist sted som Djurs sommerland.

Charlotte Juul Pedersen (Ørum Djurs , 2023-12-07)

#305

Vores lille by er ikke gearet til tung kørsel 😳

Nancy Zaar (Stenvad, 2023-12-07)

#316

Jeg bor I Stenvad og min ejendom er allerede udsat i forhold til rystelser fra tunge køretøjer. I de snart 30 år jeg har boet her er mit hus kun faldet i værdi, hvilket blandt andet skyldes gennemgående trafik på vores hovedgade.

Ann Vinther (Stenvad , 2023-12-07)

#317

Jeg ikke ønsker den tunge trafik igennem Fjellerup, der af nogle bliver kaldt “Djurslands Guldkyst” pga de mange turister der valfarter hertil.
Med udsigten til også at skulle kæmpe med den tunge trafik (udover den daglige) om den sparsomme plads på vore veje OG med frygten for en vind fra en uønsket retning, så frygter jeg, at turisterne finder andre steder at tilbringe deres tid og dermed ligge deres penge.
Fjellerup er (også) dybt afhængig af turismen!
Og derudover kommer min frygt for endnu mere ødelæggelse af vores i forvejen ret ødelagte vejnet - det er ganske enkelt ikke skabt til de tunge og brede køretøjer…

Gitte Schmidt (Fjellerup, 2023-12-07)

#319

Det giver for meget kørsel på vores veje i nårområdet og ikke orden over for sommerland
det skal ligge i et industri område evt. Grenå eller tæt på motorvej der kan håndtere trafikken

Jesper Clemmensen (Ørum Djurs, 2023-12-07)

#324

Det giver selvfølgelig ingen mening at der skal ligge Danmarks største biogas anlæg lige ved siden af en forlystelsespark når der er massere andre gode placeringer på Djursland hvor det ikke ville genere nogle. Det vil ikke kun ødelægge en sundt erhverv som gøre Djursland attraktivt at besøge, men også ødelægge en arbejdsplads for mange ansatte.

Jacob Kristensen (Gjerlev, 2023-12-07)

#333

Djurs sommerland er etcsted man skal passe på mht turister og masser af arbejdspladser. Det anlæg må de ligge et andet sted for det ikke generer nogen

Rene Kjeldsen (RØNDE, 2023-12-07)

#337

Jeg ikke mener det er den rette placering, da det vil ødelægge en af Djurslands største turistattraktioner, og derved også ødelægge en masse arbejdspladser.

Penille Blindbæk (Hobro, 2023-12-08)

#342

Placeringen af dette biogasanlæg i et rekreativt område er på ingen måder hensigtsmæssigt af flere årsager:
Djurs Sommerland er en kæmpe virksomhed, som vi borgere har så meget gavn og glæde af på Djursland i forhold til turisme og arbejdspladser. Eventuelle lugtgener fra et biogasanlæg er ikke foreneligt med en udendørs forlystelsespark - det vil skræmme gæsterne væk!!
Desuden vil infrastrukturen ikke kunne holde til den øgede trafik, som et biogasanlæg i denne kaliber vil føre til. Trafikken er i forvejen allerede udfordret på de mest besøgte dage i Djurs Sommerland.

Mia Rath Kofoed (Grenaa, 2023-12-08)

#346

Placeringen er hul i hovedet. Findes slet ikke infrastruktur til biogas anlæg der.

Michael Holm (Bjerringbro , 2023-12-08)

#347

At opføre et biogasanlæg så tæt på en forlystelsespark, vil kunne risikere at genere de gæster der kommer for en god dag. Antallet af gæster vil dale og risikere at Djurs Sommerland ikke kan udvikle sig eller værre, lukke

Michael Jepsen (Øster Tørslev , 2023-12-08)

#354

At det burde kunne lægge et bedre sted end ved siden af million virksomhed i Syddjurs, da det højst sandsynligt vil holde folk bæk pga. lugten.

Britt Povlsen (Hornslet, 2023-12-08)

#357

Det giver ikke mening at placere forlystelsesparker og biogasanlæg ved siden af hinanden.

Morten Krogh (Voldum, 2023-12-08)

#367

ikke nok med at det skader et sundt og blomstrende erhverv, så kommer det også til at have skade på turisterne på Djursland, samt en kæmpe skade på Djurs Sommerlands mange ansatte.

Malene Steenberg (Ryomgaard , 2023-12-08)

#374

Det er en vigtig arbejdsplads for kommunen med masser af job til både de unge men så sandelig også til de ældre - tror ikke Thorsens Biogasanlæg kan være med der så der må absolut kunne findes en bedre pladsering

Dorthe Boesen (8544, 2023-12-08)

#375

Jeg skriver under fordi, jeg er arbejder i Djurs sommerland og tænker et biogasanlæg vil påvirke parken rigtig meget!

Mille Hougaard (Vivild, 2023-12-08)

#378

Det er en komplet katastrofe at opføre det i nærheden af Djurslands største turistattraktion - det vil påvirke både lokalbefolkningen og sommerhusejere i området med tabt indtjening mm.

Projektet virker som et politisk prestigeprojekt uden nogen hensynstagen til lokale erhvervsdrivende.

Kristian Øster (Randers NV , 2023-12-08)

#380

Turisme/biogasanlæg passer ikke sammen

Peter Haubroe (Harboøre , 2023-12-08)

#381

Jeg er helt enig i hvad underskriftsindsamleren skriver, og frygter for hjertet af Djursland og min arbejdsplads. Kig på placering andetsteds. Få Norddjurs med på banen.

Pernille Duhont (Auning, 2023-12-08)

#382

Jeg skriver under fordi der er så mange andre steder man kan placere sådan et biogasanlæg

Liva Sandberg (Ballerup, 2023-12-08)

#388

Jeg skriver under her fordi det er en dårlig ide at bygge det så tæt på Djurs Sommerland.

Sophie Simonsen (Ryomgård , 2023-12-08)

#389

Det er vigtigt at Djurs Sommerland kan bevare så nytter det ikke at vi skal blive anlæg ved siden af Djurs

Sami Jøker (Hornslet, 2023-12-08)

#391

Det er uanstændigt mod Djurs Sommerland. Læg det på havnen i Grenaa - det lugter jo ikke - og vejrforholdene er fine med en fantastisk vej uden trafik!!

Anna Hansen (Hornslet, 2023-12-08)

#393

Jeg skriver under fordi det er fuldstændig hul i hovedet at lægge et biogasanlæg lige klods op ad en forlystelsespark, der driver så meget turisme og så mange arbejdspladser til Djursland. Er der slet ingen der har rygrad nok til at vedstå, at det er komplet åndssvagt at sådan en placering overhovedet har været på tale?

Rikke Abildgaard (Fårup, 2023-12-08)

#396

Et biogasanlæg vil komme til at påvirke en turistattraktion som Djurs Sommerland, både med eventuelle lugtgener, men også med den tunge trafik. Dette vil kunne påvirke det antal turister som kommer til Syddjurs Kommune, men vil også kunne påvirke eventuel ny tilflytning til Nimtofte by, som i forvejen er hårdt ramt, da det er svært at få nye tilflyttere til byen, og byen derfor vil kunne blive endnu mindre attraktiv at flytte til, hvis der kommet så stort et biogasanlæg.

Malene Jensen (Aarhus N, 2023-12-08)