NEJ tak til den nye offentlighedslov
Quoted post
Bjørn Thrane |
#1091 Re: fortæl om underskriftsindsamlingen :-)2013-04-22 00:32#1071: - fortæl om underskriftsindsamlingen :-) Hej Dorthe, Nu er vi nået over 58.800 underskrifter - og de bliver ved med at indløbe... http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c029.gif...
Keep smiling & fighting Bjørn
|
Svar
Gæst |
#1121 Re: Re: fortæl om underskriftsindsamlingen :-)2013-04-22 15:28:41#1091: Bjørn Thrane - Re: fortæl om underskriftsindsamlingen :-) Hej Bjørn :-)
Og vi nærmer os stærkt de 60.000 underskrifter, så det er svært ikke at smile, selvom det er på baggrund af en af de grelleste love siden enevælden.
jeg håber i fremtiden, at skrivunder.net bliver et helt almindeligt kendt forum, hvor folk kan påvirke den politiske proces. Hvor mange ville ikke have skrevet under nu, hvis siden var kendt på linie med face book og twitter. Den amerikanske udgave af skrivunder.net hedder change.org, og lader til at være helt almindeligt kendt og anvendt både af amerikanere og ikke-amerikanere. Selv Desmond Tutu har startet en underskriftsindsamling derinde til fordel for den kinesiske nobelpristager.
jeg frygtede, at apatien havde bredt over Danmark som følge af politikerlede, og fordi mange hverken føler sig set, hørt eller forstået. Der er kommet en brutalitet ind i den førte politik, som jeg faktisk ikke har set tidligere. Historisk set er det selvfølgelig noget andet med ridefoged, arbejdslejre og stavnsbånd for lige at nævne nogle af de mindre charmerende ting. Men her i nyere tid er det, som om dialogen og respekten mellem politikere og borgere er nærmest ikke-eksisterende. Vi har nok taget demokratiet og velfærden for givet. Og nu ser man pludselig, hvor løst funderet det er, hvor hurtigt det kan ændres, hvis man ikke værner om det.
Og derfor er det glædeligt, når indtil videre næsten 60.000 skriver under på en 'halvhemmelig' underskriftsindsamling, for det viser, at folk reelt ønsker demokratiet, og dialogen. På borgen kan de ikke længere feje indsamlingen af som en flok kværulerende landsbytossers værk. Hvis du har læst nogle af de første beskeder fra Susanne, er det jo tydeligt, at respekten fra dem, som modtog underskrifterne i starten, kunne ligge på et særdeles lille sted. Men efter høringen og ikke mindst efter Bødskovs mildest talt uheldige optræden i Deadline - tak for linket i øvrigt - er holdningen forhåbentlig ved at vende. Jeg føler faktisk, at jeg er vidne til (og har en lille bitte bitte andel i) noget meget vigtigt. Jeg er glad for, at så mange ønsker en vej væk fra 'elite'-demokrati og teknokrati. Og jeg håber, at vores samfund igen bliver et samfund, hvor man også bekymrer sig om sin nabo og om urimelige forhold, som man ikke nødvendigvis selv er ramt af.
Med venlig hilsen Dorthe
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Bevar studiemiljøet på SAMF og KUA!
1778 Oprettet: 2024-11-19
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
1673 Oprettet: 2024-11-06
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
1407 Oprettet: 2024-11-19
En kamp for studiemiljøet på Søndre Campus Københavns Universitet
664 Oprettet: 2024-11-11
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2374 Oprettet: 2024-10-02
NEJ til indhegning af kvæg i Sønderskov og Ravnsholt - JA til urørt skov og sikker skolevej
556 Oprettet: 2024-11-06
Styrk Koldings Erhverv – Afskaf Dækningsafgiften
441 Oprettet: 2024-11-04
Underskriftsindsamling mod lukning af Gårsdalvej, Ravnstrup
405 Oprettet: 2024-11-07
Stop byggeplanerne i Solberg Parkkirkegård på Gravens Rand.
398 Oprettet: 2024-11-16
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
372 Oprettet: 2024-10-29
BEVAR Centerhallen i Lillerød
341 Oprettet: 2024-10-28
Søruplund Nej Tak
336 Oprettet: 2024-09-30
Bevar K-klasserne - Støt vores børn med særlige behov / Aalborg
264 Oprettet: 2024-11-22
Underskriftindsamling imod at kørebanen på Tannisbugtvej reduceres til en bredde på 6 meter.
224 Oprettet: 2024-11-04
NEJ TAK TIL HØJHUSBYGGERI I SÆDDING/FOURFELDT
175 Oprettet: 2024-11-21
Rikke Cramer Christiansen
154 Oprettet: 2024-11-02
Vi Kræver Et Øjeblikkeligt Stop for Mink og Chinchillaavl”
149 Oprettet: 2024-11-12
Nej tak til solcellepark i Lunderskov og Nagbøl
136 Oprettet: 2024-11-09
Behold billedkunst i 1.klasse
5389 Oprettet: 2024-03-27
Underskriftsindsamling: For en rimelig fordeling af planlagte solcelleanlæg i Viby Sjælland, Ørsted og resten af Roskilde Kommune
107 Oprettet: 2024-11-14